Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ergenekon SAVRUN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, Atatürk İlke ve İnkılaplarını öğreterek ; Modern Türkiye’nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesi ,Türk gençliğini ülkesi ve milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içerisinde ulusal hedefler etrafında birleştirmek yanında , toplumdaki bireylerin ,çağdaş uygarlık düzeyine erişerek refeh içinde mutlu olması ,yaşam sevincine kavuşmasıdır |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrenci; Türk Bağımsızlık savaşı , Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler alarak ,Türkiye Cumhuriyetine yönelik tehditleri değerlendirmeyi , ulusal hedefler etrafında tüm fertler olarak birleşmeyi öğrenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1-Türk bağımsızlık savaşı ,Atatürk ilke ve İnkılapları , Atatürkçü düşünce , Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler öğrenir. ÖÇ2-Türkiye ile Atatürk İnkılapları ve ilkeleri ve Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgileri kullanarak açıklayabilecek ÖÇ3-Türk gençliği ,ülkesi ve milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleşmenin önemini benimseyebilecek ÖÇ4-Tarihin amacını , günümüze ışık tutmasını , tarih bilimindeki olguları daha iyi kavrayabilecek ÖÇ5- Tarihin basit ve geçerli kuralı olan olayları yeri ve zamanına göre değerlendirerek öğrenecek |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Türk İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersini okumanın amacı ve inkılap kavramı |
2. Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunun yıkılışını ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış
|
3. Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunun parçalanması
|
4. Hafta |
Mondros Ateşkes andlaşması
|
5. Hafta |
İşgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal paşanın tepkisi
|
6. Hafta |
Mustafa Kemal paşanın Samsuna çıkışı |
7. Hafta |
Milli mücadele için ilk adım , kongreler yolu ile teşkilatlanma
|
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Kuvayi Milliye ve Mısakı Milli , Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılması
|
10. Hafta |
Türkiye Büyük Millet Meclisinin İstiklal Savaşı yönetimini ele alması
|
11. Hafta |
Sakarya zaferine kadar milli mücadele
|
12. Hafta |
Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz
|
13. Hafta |
Mudanya’dan Lozan’a
|
14. Hafta |
Türk Inlkılabının Stratejisi
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi ,Yüksek Öğretim Kurulu yayını |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 4 | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |