Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda USUBÜTÜN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Sağlık profesyonellerinin iletişimin temel prensiplerini ve sağlık alanındaki uygulamalarını beceri düzeyinde kavramaları. |
Dersin İçeriği |
Sağlık Profesyonelleri için İletişim Becerileri
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Öğrenci iletişimin tanımı ve temel kavramlarını anlatabilir
2- Öğrenci iletişimde konuşmanın önemini anlar ve etkili konuşma yöntemlerini kullanabilir
3- Öğrenci iletişimde dinlemenin önemini anlar ve aktif dinleme yöntemlerini kullanabilir
4- Öğrenci sözsüz iletişimin önemini anlar ve sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilir
5- Öğrenci, sağlık profesyonelleri ve hastaların farklı beklentilerinin aralarında kurulması gereken iletişimdeki olumlu ve olumsuz rolünü anlayabilir
6- Öğrenci, farklı sağlık iletişimi modellerini ve uygulamalarını bilir
7- Öğrenci medyada sağlık iletişimi programı tasarlayabilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş - Ders Programı |
2. Hafta |
İletişim - Tanımlar, Kavramlar I |
3. Hafta |
İletişim - Tanımlar, Kavramlar II |
4. Hafta |
Konuşma |
5. Hafta |
Dinleme |
6. Hafta |
Sözsüz İletişim |
7. Hafta |
Sağlık Profesyoneli - Hasta İlişkisi I |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Sağlık Profesyoneli - Hasta İlişkisi II |
10. Hafta |
Sağlık Profesyoneli - Hasta İlişkisi III |
11. Hafta |
Sağlık İletişimi - Sağlık Kavramı ve Modelleri I
|
12. Hafta |
Sağlık İletişimi - Sağlık Kavramı ve Modelleri II
|
13. Hafta |
Sağlık İletişim Programı Geliştirme I
|
14. Hafta |
Sağlık İletişim Programı Geliştirme II |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
Finale %10-20 katkı |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Sağlık İletişimi – Ruhi Selçuk Tabak –2006 – Literatür Yayıncılık
Sağlık İletişimi ve Medya – İnci Çınarlı –2008 – Nobel Yayın Dağıtım
Sağlık İletişimi – Temel Kavramlar ve Prensipler – Ayla Okay – 2007 – Mediacat Kitapları
İletişim Bilgisi – Editör: Aysun Yüksel – 2007 – Anadolu Üniversitesi Yayınları
Sağlık Psikolojisi:Giriş- Ülgen H.Okyayüz- Türk Psikologlar Derneği Yayınları
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | | 3 | | 4 | | | | | 3 | | ÖÇ2 | | | | 4 | 5 | | 5 | | 5 | 4 | | | | 3 | | ÖÇ3 | | | | 4 | 5 | | 5 | | 5 | 4 | | | | 3 | | ÖÇ4 | | | | 4 | 5 | | 5 | | 5 | 4 | | | | 3 | | ÖÇ5 | | | | 4 | 5 | | 5 | | 5 | 4 | | | | 3 | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |