Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Serap AY |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrencilerin İngilizce dilinin temel yapısını hem metinsel hem de iletişimsel düzeyde
kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu kavrayış ile kendilerine verilen temel düzeyde İngilizce veriyi analiz
edebilecek ve bu veriye doğru biçimde yanıt verebilecek olan öğrencilere hedef dili gerçek yaşam durumlarında
kullanabilme becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders öğrencilere temel İngilizce dilbilgisi ve becerilerini (okuma, konuşma, dinleme, yazma) kazandıracak
biçimde tasarlanmıştır. Ders çeşitli dilbilgisi kuralları ve dil becerilerine yönelik etkinlikler içeren tematik
ünitelere bölünmüştür. Her hafta işlenecek ders saatleri tüm etkinliklerin ilişkilendirildiği belirli bir bağlamda
odaklanmaktadır. Bu odak noktaları iletişimin farklı yönleri için bir temel oluşturmaktadır. Hedef dil temel
düzeyde öğretildiği için dersin ana amacı öğrencilerin yazılı ve sözlü olarak İngiliz dilinde iletişim kurmalarını
sağlamak için onlara İngiliz dilinin ana hatlarını sunmaktır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1: ingiliz dilinin temel yapısının kavranması, ÖÇ2: Farklı zamanlarda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri
oluşturulması, ÖÇ3: Yeni kelimeler öğrenebilme, ÖÇ4: Temel konularda dialoglar oluşturabilme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş
Ders içeriğinin sunumu ve açıklanması |
2. Hafta |
Bağlam: following fashion
Dilbilgisi: the Present Continuous and the Present Simple
Kelime Dağarcığı: phrasal verbs, clothes vocabulary
Yazma: a message
Konuşma: asking for personal information |
3. Hafta |
Bağlam: technology
Dilbilgisi: comparative and superlative adjectives
possessive pronouns
Kelime Dağarcığı: technology vocabulary
Konuşma: describing objects
Kelime Dağarcığı: useful verb-noun collocations |
4. Hafta |
Bağlam: technology
Dinleme: recording a TV programme
Okuma: a text based on an online message board
Kelime Dağarcığı: working out vocabulary from context
Dinleme: a phone conversation
Konuşma: role-play
Yazma: writing a Lost! notice
|
5. Hafta |
Bağlam: holidays and travelling
Dilbilgisi: be going to
Dinleme: an announcement about problem with flights at the airport
Kelime Dağarcığı: collocations to talk about holidays
Okuma: a text on different kinds of holidays
|
6. Hafta |
Bağlam: holidays and travelling
Dilbilgisi: should; shouldn’t; must; mustn’t; don’t have to
Dinleme: dialogue- buying souvenirs and presents
Konuşma: dialogue- asking for, making and responding to
suggestions
Yazma: a holiday postcard
|
7. Hafta |
Bağlam: health and sports
Konuşma: brain storm and class discussion: health and sports
Dilbilgisi: the Present Perfect and the Past Simple
Okuma: Neurobics
Kelime Dağarcığı: sports vocabulary
working out meaning from text
|
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Bağlam: health and sports
Kelime Dağarcığı: sports vocabulary and useful collocations
been and gone
Dilbilgisi: just, already, and yet with the Present Perfect
Dinleme: sports news (the Olympic Games)
Konuşma: describing a photo
Dinleme: photo description
Yazma: a questionnaire on the topic of sports and exercise |
10. Hafta |
Bağlam: geography and weather
Dilbilgisi: article the with place names
Kelime Dağarcığı: adjectives used with places
Dinleme: someone describing her favourite place
Konuşma: talk about places
Okuma: a text on culture shock
Kelime Dağarcığı: prepositional phrases on the topic of culture shock |
11. Hafta |
Bağlam: geography and weather
Dilbilgisi: problems due to missing out the auxiliary
Dinleme: some facts related to certain places
Kelime Dağarcığı: weather vocabulary
Dinleme: an interview about a survey about countries
Yazma: an informal letter containing good and bad news |
12. Hafta |
Bağlam: the environment
Dilbilgisi: the use of will for making predictions
Dinleme: an interview about environmental problems
Okuma: a text on Cornwall
Dinleme: the song We Are The World |
13. Hafta |
Bağlam: the environment
Dilbilgisi: adverbs of manner
Dinleme: animals and adverbs
Konuşma: mime game related to adverbs of manners
Kelime Dağarcığı: vocabulary related to the environment and pollution
Dinleme: people giving their opinions on the environmental issues
Konuşma: class discussion- expressing personal opinion |
14. Hafta |
tekrar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Fricker, R., (2007), Success Elementary, Essex: Pearson Education
Ejder, İ., Çankaya, T. T, Şahin M., Kılıç D., Tarhangil, S., Erdem, Ö.,Demirkol, N., Uludağ, G., Hatipoğlu, E.,
Güzelbayram, Ş., (2009) I Has A Grammar, Turkey, Ufuk Üniversitesi Yayınları. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY13 PY14 ÖÇ1 4 3 5 5 5 ÖÇ2 5 5 5 5 5 5 3 4 5 5 3 4 4 ÖÇ3 3 4 4 5 4 5 5 4 4 5 5 ÖÇ4 5 5 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
|