Ders Sorumluları
|
Prof.Dr.Sadi GÜNDOĞDU |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı; radyoloji öğrencilerine X ray Cihazı, BT,MR, US, mamografi ve gama kamera
cihazlarını tanıtır |
Dersin İçeriği |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenci;
ÖÇ-1) X ray Cihazı, BT,MR, US, mamografi ve gama kamera cihazının çalışma prensiblerini, cihazda
oluşabilecek sorunun nereden kaynaklandığı ve çözümü
ÖÇ-2) Cihazların özelliklerini ve kullanabilme yeteneğini elde etmek
ÖÇ-3) Cihazların teknolojik gelişimini takip edebilme
ÖÇ-4) Cihazların tanıtımı ve kullanabilme konularına değinilecektir |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Röntgen cihazlarının tanıtılması |
2. Hafta |
X ışını tüpü
|
3. Hafta |
X ışını tüpünün parçaları |
4. Hafta |
X ışını tüpünün parçaları |
5. Hafta |
X ışını tüpünün özellikleri |
6. Hafta |
X ışını tüpünün özellikleri |
7. Hafta |
Kontrol cihazı
|
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
BT |
10. Hafta |
MR |
11. Hafta |
Mamografi
|
12. Hafta |
US |
13. Hafta |
Gama kamera
|
14. Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | | 1 | 5 | 3 | 4 | | 3 | 4 | | | 3 | | ÖÇ2 | 2 | 4 | 4 | | 2 | 4 | 4 | 5 | | 4 | 5 | | | 3 | | ÖÇ3 | 2 | 4 | 4 | | 2 | 5 | 5 | 3 | | 4 | 4 | | | 3 | | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | | 1 | 4 | 4 | 4 | | 3 | 5 | | | 3 | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |