Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda USUBÜTÜN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Sağlık profesyonellerinin iletişimin temel prensiplerini ve sağlık alanındaki uygulamalarını temel düzeyde kavramaları ve beceri geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği |
İletişim tanımı ve kavramları, Konuşma, Dinleme ve Sözsüz iletişim yöntemleri, Sağlık iletişimi modelleri, hasta-sağlık profesyoneli ilişkileri ve medyada sağlık konularında temel bilgi ve becerilerin sunulmasını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ 1- Öğrenci iletişimin tanımı ve temel kavramlarını anlatır
ÖÇ 2- Öğrenci iletişimde konuşmanın önemini anlar ve etkili konuşma yöntemlerini kullanır
ÖÇ 3- Öğrenci iletişimde dinlemenin önemini anlar ve aktif dinleme yöntemlerini kullanır
ÖÇ 4- Öğrenci sözsüz iletişimin önemini anlar ve sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır
ÖÇ 5- Öğrenci sağlık profesyonelleri ve hastaların farklı beklentilerinin aralarında kurulması gereken iletişimdeki olumlu ve olumsuz rolünü açıklar
ÖÇ 6- Öğrenci, farklı sağlık iletişimi modellerini ve uygulamalarını bilir
ÖÇ 7- Öğrenci, medyada sağlık iletişimi kavramlarını bilir ve medyada sağlık programı tasarlar
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş - Ders Programı |
2. Hafta |
İletişim - Tanımlar, Kavramlar I |
3. Hafta |
letişim - Tanımlar, Kavramlar II |
4. Hafta |
Konuşma
|
5. Hafta |
Dinleme |
6. Hafta |
Sözsüz İletişim |
7. Hafta |
Ara sınav
|
8. Hafta |
Sağlık Profesyoneli - Hasta İlişkisi I
|
9. Hafta |
Sağlık Profesyoneli - Hasta İlişkisi II
|
10. Hafta |
Sağlık Profesyoneli - Hasta İlişkisi III |
11. Hafta |
Sağlık İletişimi – Medyada Sağlık Kavramı ve Modelleri I
|
12. Hafta |
Sağlık İletişimi – Medyada Sağlık Kavramı ve Modelleri II |
13. Hafta |
Sağlık İletişim Programı Geliştirme I |
14. Hafta |
Sağlık İletişim Programı Geliştirme II
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
10 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Sağlık İletişimi – Ruhi Selçuk Tabak –2006 – Literatür Yayıncılık
Sağlık İletişimi ve Medya – İnci Çınarlı –2008 – Nobel Yayın Dağıtım
Sağlık İletişimi – Temel Kavramlar ve Prensipler – Ayla Okay – 2007 – Mediacat Kitapları
İletişim Bilgisi – Editör: Aysun Yüksel – 2007 – Anadolu Üniversitesi Yayınları
Sağlık Psikolojisi:Giriş- Ülgen H.Okyayüz- Türk Psikologlar Derneği Yayınları
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | ÖÇ1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ7 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 0 İlişki yok 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |