Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Dr. Kutluhan ERTEKİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Fizyolojinin amacı, yaşamın başlangıcı, gelişimi ve ilerlemesini sağlayan fiziksel ve kimyasal etkenleri açıklamaktır. İnsan
vücudunun canlılığını sağlayan spesifik özellikler (karakteristikler) ve mekanizmalarla ilgilenir. Elde edinilen bilgi ve sonuçları
mesleki derslerinde uygulamayabilmelerini amaçlamamaktadır |
Dersin İçeriği |
Fizyoloji; canlının en küçük alt birimi olan hücreden itibaren doku, organ ve sistemlerin normal fonksiyonlarını inceleyen bilim dalıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1 Canlının yapıtaşı olan hücrenin çalışma mekanizmasını öğrenmek.
ÖÇ2. Dokuların ve organların çalışma sistemi hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ3. Organların oluşturduğu sistemlerin çalışma mekanizması hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ4. Sistemlerin birbirleri ile olan ilişkileri hakkında karşılaştırma yapabilmelerini sağlamak.
ÖÇ5. Hastalık durumlarında sistemlerin nasıl etkilendiği hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Fizyolojiye giriş ve homeostazis
|
2. Hafta |
Hücre fizyolojisi ve vücut sıvıları
|
3. Hafta |
Sinir sistemi fizyolojisi
|
4. Hafta |
Kas fizyolojisi
|
5. Hafta |
Kan fizyolojisi
|
6. Hafta |
Dolaşım sistemi fizyolojisi
|
7. Hafta |
Ara Sınav
|
8. Hafta |
Solunum sistemi fizyolojisi
|
9. Hafta |
Boşaltım sistemi fizyolojisi
|
10. Hafta |
Endokrin sistem ve metabolizma fizyolojisi
|
11. Hafta |
Sindirim sistemi fizyolojisi
|
12. Hafta |
Sinir sistemi ve duyu organları fizyolojisi
|
13. Hafta |
Egzersiz fizyolojisi
|
14. Hafta |
Egzersiz fizyolojisinin dolaşım, solunum, kas sistemlerine etkileri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Yüksekokullar için fizyoloji ders kitabı Ankara Üniversitesi, 2005, ANKARA
2. Fiyoloji ders kitabı, Ethem Gelir, Mitat Koz, Gülfem Ersöz, Nobel Akademik Yayıncılık,5. baskı, 2013, Ankara
3.Fizyoloji Lippincott Görsl Anlatımlı Çalışma Kitapları, Robin E. Preston, Thad E. Wilson, Nobel Tıp Kitabevi, Çeviri Editörü: Ümmühan İşoğlu Alkaç, Ekim 2013, İstanbul |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | ÖÇ1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Katkı Düzeyi: 0 İlişki yok 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |