Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör. Reyhan ERTÜRK |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Türk dili bilincinin geliştirilmesi, dil-düşünce ilişkisinin öneminin vurgulanması, bilimsel ve teknolojik alanda üretken, yaratıcı olunması için dil- düşünce ilişkisinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği |
Dil, Noktalama İşaretleri, Yazım Kuralları.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1- Dil, Lehçe, Ağız, Anadil, Türkçenin Kökenleri ve konuyla ilgili diğer kavramları bilir.
ÖÇ2- Noktalama imleri ve Türkçenin yapısal kurallarını kullanarak kendisini ifade eder.
ÖÇ3- Yazım kurallarına uyarak yazışma ile ilgili görevlerini yerine getirir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dil ( Tanımı, Özellikleri ve Nitelikleri), Anadil ve anadili kavramlarıyla dile ilişkin diğer kavramların anlamları.
|
2. Hafta |
Anadil; lehçe, ağız, argo, özel diller (meslek dilleri, grup dilleri), Konuşma dili ve Türkçenin Söyleyiş Özellikleri (Konuşma diline ilişkin kimi özelliklerin örneklerle anlatımı).
|
3. Hafta |
Yazı Dili ve Türkçenin Yazım Kuralları. |
4. Hafta |
Yazı Dili ve Türkçenin Yazım Kuralları.
|
5. Hafta |
Noktalama imleri; Düşüncelerin yazılı olarak aktarılışında anlaşılabilirlik açısından büyük önemi olan (nokta, virgül vb.) noktalama imlerinin örneklerle anlatımı. |
6. Hafta |
Noktalama imleri; Düşüncelerin yazılı olarak aktarılışında anlaşılabilirlik açısından büyük önemi olan (nokta, virgül vb.) noktalama imlerinin örneklerle anlatımı. |
7. Hafta |
Ara sınav
|
8. Hafta |
Türkçenin Kökenleri ve Yazılı İlk Eserler (Kutadgu Bilig, Atabet’ül Hakayık vb.). |
9. Hafta |
Atatürk ve Türk Dili, Atatürk ve Kültür, Güneş-Dil Teorisi, Türk Dili Kurultayları
|
10. Hafta |
Ses Bilgisi, Ünlüler, Ünsüzler, Tonlama, Vurgulama,
|
11. Hafta |
Türkçede Ses Olayları, Ses Türemesi, Ünlü Türemesi, Ünsüz Türemesi vb. |
12. Hafta |
Konferans, Panel, Seminer, Sempozyum, Münazara Kavramları ve Özellikleri. |
13. Hafta |
Konferans, Panel, Seminer, Sempozyum, Münazara Kavramları ve Özellikleri.
|
14. Hafta |
Çeşitli Ortamlarda Dilin Kullanılması, ( Sunum, Soru, Açıklama vb.) |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Türk Dili Notları, (2003)(2006)(2007), Türkçenin Dünü, Bugünü, Yarını; Uluslar arası Bilgi Şöleni, Bildiriler, Ankara, T.C. Kültür Bakanlığı, (7-8 Ocak 2002), Yazarlık Atölyesi, BİLKAN, Ali Fuat, FM Yayınları, Ankara, (Mart 2006) |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | P Y 32 | P Y 33 | P Y 34 | ÖÇ1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ2 | 0 | 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ3 | 0 | 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Katkı Düzeyi: 0 İlişki Yok 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |