Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Cebirsel işlemlerin ve bu işlemleri kullanarak mantıksal muhakeme yapılmasının öğrencilere öğretilmesi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, bilgisayar teknoloji bölümüne uyumlu temel matematik bilgileri, fonksiyonlar, reel sayılar, olasılık ve geometri uygulamaları içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Öğrenci ders sonunda; 1) Matematiksel işlemleri daha iyi kullanarak diğer derslerde de karşılaşacağı temel işlemleri daha iyi kavrar, 2) Konular arasında bağlantı kurar, 3) Gerek temel gerekse karmaşık problemleri çözerek öz güven sahibi olur, 4)Muhakeme yapabileceği genel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri günlük hayata uyarlar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Kümeler, Sayı kavramları, Temel İşlem Yeteneği |
2. Hafta |
Basamak Kavramı |
3. Hafta |
Asal Sayılar ve Asal Çarpanlar |
4. Hafta |
Diziler ve sayı dizilerinde dört işlemler |
5. Hafta |
Mutlak Değer ve Eşitsizlikler |
6. Hafta |
I. ve II. Dereceden Denklemler |
7. Hafta |
Cebirsel İfadeler ve Çarpanlarına Ayırma |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Oran ve Orantı, Denklem Kurma |
10. Hafta |
Yüzde – Faiz Hesaplamaları |
11. Hafta |
İskonto Hesaplamaları |
12. Hafta |
Fonksiyonlar |
13. Hafta |
Temel Olasılık Teorisi, Permütasyon , Kombinasyon |
14. Hafta |
Temel Geometrik Kavramlar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | ÖÇ1 | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 5 | | | | | | | | |
|