Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Buket TAŞKIN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bilişim alanında geçerli olan güncel etik ilkelere hakim olmak |
Dersin İçeriği |
Bilişim etiğinin temel ilkelerinin öğrenilip tartışılması, uluslararası ve ulusal olarak bilişim etiği alanında çalışan kuruluşlar ve faaliyetleri, bilişim etiğinin psikoloji ile ilişkisi ders kapsamındadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;
1. Bilişim etiği ilkelerini öğrenir.
2. Bilişim sektöründe ve günlük hayatta karşılarına çıkabilecek etik sorunlara çözümler üretebilir.
3. Etik karar verme becerisini geliştirir.
4. Mesleki ve profesyonel etik kavramlarını öğrenir.
5. Kişisel verileri koruma kanunu kapsamındaki hakları öğrenir.
6. Bilişim ve psikolojinin ilişkisi üzerine bilgi sahibi olur.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma, ders ve değerlendirme ile ilgili genel bilgilendirme |
2. Hafta |
Ahlak felsefesi ve etik kavramı |
3. Hafta |
Mesleki etik, profesyonel etik |
4. Hafta |
Bilişim etiği tarihçesi |
5. Hafta |
Dijital vatandaşlık |
6. Hafta |
Bilgi toplumu ve e-devlet |
7. Hafta |
Bilişim Sektöründe Güncel Etik Sorunlar |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Erişim |
10. Hafta |
Gizlilik |
11. Hafta |
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu |
12. Hafta |
Doğruluk ve Fikri Mülkiyet |
13. Hafta |
Bilişim Ortamında Fikri ve Sınai Haklar |
14. Hafta |
Teknoloji Bağımlılığı ve Psikoloji |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Floridi, L. (1999). Information ethics: On the philosophical foundation of computer ethics. Ethics and information technology, 1(1), 33-52.
Sandler, R. (Ed.). (2016). Ethics and emerging technologies. Springer.
H. F. Odabaşı ve Ş. O. Leymun (Eds). (2019). Bilişim Etiği ve Güvenliği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | ÖÇ1 | 3 | | 4 | | | | | | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 4 | | | | | 4 | 5 | ÖÇ3 | | 4 | 4 | | | | | | 4 | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | | | 4 | 5 | ÖÇ5 | 3 | | | | | | | | 5 | 5 | ÖÇ6 | | | | | | | | | 4 | 5 |
|