- Genel Bilgi
- Kazanılan Derece
- Derece Seviyesi
- Kabul ve Kayıt Koşulları
- Önceki Öğrenmenin Tanınması
- Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
- Program Profili
- Program Kazanımları
- İstihdam Olanakları
- Üst Derece Programlarına Geçiş
- Dersler - Dönemi, Kredisi ve AKTS Kredisi
- Ölçme ve Değerlendirme
- Mezuniyet Koşulları
- Çalışma Şekli
- Program Yöneticisi
- Ders - Program Kazanımları Matrisi
- TYYÇ/Program Yeterlilikleri Matrisi
-
Genel Bilgi
18 Aralık 1999 tarihinde Bakanlar Kurulu kararı ile kurulan Ufuk Üniversitesinin kuruluşunda yer alan Tıp Fakültesi, 2002 yılından itibaren öğrencilerine Ankara’da Balgat kampüsünde eğitim vermeye başlamıştır.
-
Kazanılan Derece
Fakültemizi başarıyla bitiren öğrenciler lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamlamış kabul edilip, "Tıp Doktoru" ünvanı almaya hak kazanmaktadırlar.
-
Derece Seviyesi
Bu program, lisans ve yüksek lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
-
Kabul ve Kayıt Koşulları
EÖSY MADDE 5 – (1) Fakülteye, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararları ile belirlenen esaslara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının (ÖSYM) yaptığı sınav sonuçlarına göre öğrenci alınır. Öğrencilerin ilk kayıt işlemleri, kayıt yenileme işlemleri, yatay geçiş yoluyla kayıt kabulü, öğrenim ücretlerinin belirlenmesi ve tahsili; Ufuk Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki esaslara uygun olarak yapılır. Zamanında başvurmayan ya da istenen belgeleri tamamlamayan öğrenci kayıt hakkını kaybeder.
(2) Yabancı uyruklu öğrencilerin Fakülteye kayıt ve kabulü ile ilgili işlemler, YÖK’ün belirlediği esaslar ve Senato kararlarına göre yapılır.
-
Önceki Öğrenmenin Tanınması
EÖSY MADDE 7 – (2) Yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrencilerin başarılı oldukları ders/stajlardan muaf olmak istemeleri halinde öğrencinin durumu Mezuniyet Öncesi Eğitim Komisyonu tarafından değerlendirilir ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.
-
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Dönemlerde başarı durumunun değerlendirilmesi
MADDE 19 – (1) Fakültede Dönem I, II ve III’te dönem geçme, Dönem IV, V’ te staj geçme esası uygulanır. Dönem VI aile hekimliği eğitimi kapsamındaki stajları içerir. Akademik eğitimin her yılı, bir sonraki yılın ön koşuludur. Bu nedenle ön koşullu olmadığı belirlenen ortak, zorunlu ve seçmeli dersler dışında bir dönemin ders kurullarının bütünü ya da stajların her biri başarılmadan bir üst döneme geçilmez.
(2) Dönem I, II ve III’te dönem sonu başarı notu; eğitim-öğretim yılı başarı notudur. Bu not; ders kurulu sınavlarının not ortalamasının %60’ı, dönem sonu genel sınavı veya bütünleme sınav puanının %40’i toplanarak elde edilir. Dönem sonu başarı notu en az 60’tır. Ders kurulu sınavı, dönem sonu genel sınavı ve bütünleme sınavı için değerlendirme esasları şunlardır:
a) Kuramsal ve uygulama sınavlarını içeren Ders Kurulu sınavında, ders kurulunda yer alan her dersin puanının yarısı o dersin baraj puanıdır. Öğrencinin dersin puanının yarısından azını aldığı durumda, baraj puanı ile arasındaki fark kadar puanı aldığı puandan düşülür.
b) Kuramsal ve uygulama sınavlarını içeren Dönem Sonu Genel sınavından alınması zorunlu olan asgari not 50’dir.
c) Ders Kurulu sınav notlarının her biri en az 60 ve kurul sınavları not ortalaması 80 ve üzerinde olan öğrenciler isterlerse dönem sonu genel sınavına girmeyebilirler. Bu durumdaki öğrencilerin dönem sonu geçiş notu ders kurulu sonu sınavlarının puan ortalamasının %100’ü olarak alınır. Not ortalamalarını yükseltmek amacı ile bu sınava girmek isteyen öğrenciler bu isteklerini sınav tarihinden en az yedi gün önce yazılı olarak Dekanlığa bildirmek zorundadır.
ç) Dönem I, II ve III’te dönem sonu başarı notu 60’ın altında olan öğrenciler başarısız sayılır ve o dönemi tekrarlar.
(3) Dönem IV ve V’de her stajın/staj kurulunun sonunda kuramsal ve/veya uygulamalı olarak yapılan staj/staj kurulu sınavında başarılı olmak için staj notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Staj/staj kurulu sınavları için değerlendirme ve staj tekrarı için uygulama esasları şöyledir:
a) Dönem IV ve V’te staj/staj kurullarının bir veya daha fazlasından başarılı olamadığı için bütünleme sınavına alınan öğrencinin başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 60 alması gerekir. Öğrenci staj bütünleme sınavında başarılı olamadığı takdirde, akademik takvimin elverdiği şekilde bu staj/staj kurullarını, staj takvimine uygun olarak tekrarlar. Staj/staj kurullarının sonunda ve bütünleme sınavında yine başarı gösteremeyen öğrenci, başarılı olana dek akademik takvimin elverdiği şekilde bu staj/staj kurullarını devam zorunluluğu ile tekrarlar.
b) Bir dönemin stajlarının tümünü gecikmeli olarak yıl içinde tamamlayan öğrenciler, üst dönemin stajlarına staj takvimine uygun olarak başlayabilirler.
c) Dönem IV ve Dönem V’te dönem sonu başarı notu, staj ve staj kurulu başarı notlarının ortalamasıdır.
(4) Ders kurullarının ve stajların dışında kalan ve ders geçme sisteminin uygulandığı derslerde dersin başarı notu; ara sınavların not ortalamasının %40’ ı ve final ya da bütünleme sınavının notunun %60’ının toplamı ile belirlenir. Bu derslere de devam zorunludur ve bu derslerin sınavları, Ufuk Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre ilgili birimlerce yapılır. Bu derslerin sınavları ve başarı durumları ile ilgili uygulama esasları şöyledir:
a) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun beşinci maddesinin (ı) bendinde belirtilen ortak zorunlu dersler haricindeki derslerden başarılı olabilmek için final veya bütünleme sınavından 100 üzerinden en az 60 almak ve ders başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması zorunludur.
b) İngilizce, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde ders yılı içinde en az bir ara sınav yapılır. Bu derslere devam ettiği halde sınavlarda başarısız olan öğrenciler bir sonraki öğretim yılında devam zorunluluğu olmadan başarısız olduğu derse kayıt yaptırmak ve sınavlarına girmekle yükümlüdür. Öğrenci bu derslerden başarılı olmadıkça mezun olamaz.
(5) Dönem VI aile hekimliği döneminde öğrencilerin başarı durumları eğitim programındaki zorunlu ve seçmeli intörnlük stajlarının anabilim dallarında yapılan çalışmaları sonunda klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, aldıkları hasta öyküleri, yazdıkları çıkış özetleri, hastalara davranışları ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, toplantılardaki katılımları, verilen görevleri yerine getirmeleri, kuramsal bilgi düzeyleri ve genel davranışları gibi ölçütler üzerinden değerlendirilir. Aile hekimliği döneminde yapılan değerlendirme esasları şöyledir:
a) Dönem VI’da başarı durumu not ile belirtilir; başarılı sayılmak için staj başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gereklidir. Dönem VI stajlarında başarısız olan öğrenciler başarısız oldukları staj/stajları tekrar ederler.
b) Dönem VI’da başarısız olunan stajlar için son stajın bitiminden sonra staj tekrarı hakkı verilir. Yönetmelikte tanımlanan azami süreyi aşan Dönem VI öğrencilerine Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen öğrenim ücretini ödemek kaydı ile birden fazla stajdan başarısız ise iki öğretim yılı, sadece bir stajdan başarısız ise sınırsız süre ile tekrar hakkı verilir.
Mezun olabilmek için öğrencinin programdaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması, asgari 360 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
-
Program Profili
Misyonu;
Alanında yetkin akademik kadrosuyla, toplumun gereksinimleri doğrultusunda ve etik değerler ışığında;
Çağdaş, bilimsel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş, toplum sağlığını koruyucu hedeflere odaklanan, hastaları bilimsel kanıta dayalı ve en etkili biçimde sağaltan, insani değerler, iletişim ve liderlik nitelikleriyle örnek ve mesleğinde öncü hekimler yetiştirmek,
Ulusal ve uluslararası bilim dünyasına katkı sağlayacak araştırmalar yapmak,
Topluma kaliteli sağlık hizmeti sunmak,
Vizyonu;
Eğitimde, araştırmada ve sağlık hizmetinde bilimsel yaklaşımı ve etik değerleri ve etkin teknolojik yenilikleriyle ön plana çıkan, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan ve tercih edilen bir tıp fakültesi olmak
Değerleri;
Vefa duygusu
Adil, tarafsız ve güvenilir olma
Hesap verebilme
Dürüstlük
Şeffaflık
Çalışkanlık
Yaratıcılık
Etik değerlere bağlılık
Bilimsellik
Evrensellik
Toplumsal yararlılık
Öncülük
Çağdaşlık
Yenilikçilik
Katılımcılık
Aidiyet
Çevre ve doğaya saygı
İnsan hak ve özgürlüklerine saygı
Sağlık savunuculuğu
İşbirliğine açıklık
Eğitim amacı:
Mezuniyet öncesinde, mezuniyet sonrasında ve sürekli tıp eğitiminde amacımız; birey ve toplumun biyo-psiko-sosyal iyilik halinin devamlılığını sağlamak için, kaliteli sağlık hizmeti verebilecek yetkinlikte hekimler yetiştirmek ve yeterliliklerini geliştirmektir.
Fakülte eğitim programında;
a) Tıbbın belirli bir alanına ilişkin bilgi ve becerilerin bütünleşmiş biçimde öğrencilere kazandırılması amacıyla değişik tıp disiplinlerinin bir araya gelerek oluşturduğu kuramsal ve uygulamalı eğitimleri içeren ders/staj kurulları,
b) Mesleki eğitime yönelik klinik ve iletişim becerileri eğitimleri,
c) 2547 sayılı Kanunda öngörülen, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil derslerinden oluşan zorunlu dersler,
ç) Eğitim komisyonunun önerisi ve Fakülte Kurulunun onayıyla gerekli görülen seçmeli ve zorunlu dersler
bulunur.
Tıp eğitimi; Dönem I, II ve III’te ders kurulları, Dönem IV ve V’te staj/staj kurulu esasına göre ve Dönem VI’da aile hekimliği eğitimi şeklinde yapılır.
Fakültede her dönemde yer alacak ders kurulları, dersler, stajlar, staj kurulları ve bunların süreleri ile AKTS’leri Eğitim Komisyonunun önerisi Fakülte Kurulunun ve Senatonun onayı ile belirlenir. Öğrenciler altı yıllık eğitim-öğretim süresince en az 360 AKTS’lik yükü başarıyla tamamlamak zorundadır.
Tıp Fakültesi öğrencileri, 2547 sayılı Kanunda öngörülen zorunlu dersleri almakla yükümlüdür. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ile Türk Dili dersleri Fakülte Kurulunun kararı ile birinci veya ikinci ders yıllarında okutulabilir. Bu derslerden başarılı olmak Fakülteden mezun olmak için ön koşuldur.
Yabancı dil dersleri hariç zorunlu derslerin ders yılı sonu ve bütünleme sınavları kredili olarak değerlendirilir.
Mesleki derslerle tıp dışı zorunlu derslere ek olarak Eğitim Komisyonu önerisi, Fakülte Kurulu kararı ile seçmeli dersler açılır. Seçmeli dersler hem mesleki hem de Üniversitede açılan derslerden oluşabilir. Öğrenci tercihlerini sıralayarak dönemin ilk haftası içinde ilgili dönem koordinatörüne bildirir. Öğrenci, tercihlerine ve açılan derslerin kontenjanlarına göre derslere yerleştirilir.
Fakültede entegre tıp eğitimi uygulanır. Bu sistemde kuramsal ve uygulamalı derslerde bütünlük bulunduğundan ulusal ve uluslararası değişim programları hariç Aile Hekimliği Dönemine kadar kurum dışı eğitim yapılmaz.
-
Program Kazanımları
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Amaç ve Program Yeterlilikleri
Amaç:
Ülkemizin öncelikli sağlık sorunlarını bilen;birinci basamak sağlık örgütlenmesi düzeyinde sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi ,beceri ve yetkinlik ile donanmış;mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan ; arastırmacı ve sorgulayıcı olan ; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme tutum ve becerisini kazanmış ; ulusal ve uluslararası düzeylerde kabul edilebilen ölçütlere uygun hekimler yetiştirmektir.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
Ufuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Programını bitiren kişiler;
Program Yeterliği 1:
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan
1. Canlılığın sağlanması ve sürdürülmesine yönelik anatomik, fizyolojik, kimyasal, biyolojik süreçlerin makroskopik, hücresel, yapı ve moleküler mekanizmalarını açıklayan
2. Organların ve sistemlerin yapı ve işleyişlerinde normalden sapmalar ve hastalıklarda fizyopatolojik mekanizmaları açıklayan
3. Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve hastalıkların sağaltılmasında insanı bedensel, ruhsal ve sosyal bir bütün olarak ele alan
4. Bireyin ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleyebilen ve elde ettiği verileri epidemiyolojik yaklaşımla irdeleyen
5. Hastalıkların, durumların ve sapmaların etyopatogenezini (biyolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, çevresel...) açıklayan
6. Hastalık öyküsünü tüm yönlerini içerecek biçimde elde eden
7. Tam ve odaklanmış fizik muayene yapan
8. Temel Hekimlik uygulamalarını gerçekleştiren
9. Sık karşılaşılan durumların, sapma ve hastalıkların semptomları, belirtileri ve laboratuvar bulgularını tanımlayan
10. Hastalık ve durumların ayırıcı tanı kriterlerini sıralayan
11. Tanı ve tedavi yöntemlerinin endikasyon ve komplikasyonlarını bilen, uygulamalarında gözeten
12. Yaygın olarak kullanılan tanı işlemlerinin sonuçlarını yorumlayan
13. Klinik öncelikleri belirleyerek oluşturduğu problem listesi doğrultusunda uygun bir yönetim planı tasarlayan
14. Tedavi planlayabilen, yönlendirebilen ve etkinliğini değerlendiren
15. Acil yaklaşım gerektiren durumları ayırt edebilen, ilk-acil müdahale ve tedaviyi uygulayan
16. Koruyucu, tanı koyucu, tedavi ve rehabilite edici yönetim stratejilerini yararları ve sınırlılıklarını göz önünde bulundurarak oluşturan
17. Hastayla ilgili kayıtları usulüne uygun şekilde tutan ve arşivleyen
Program Yeterliği 2:
İletişim becerilerine sahip olan
18. Sağlık hizmetinde ilgili tüm tarafların memnuniyetini ve uyumunu artırmak, kaygısını azaltmak ve tedaviye katılımını sağlamak amacıyla hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ilgili diğer kişiler ile etkin iletişim kuran
19. Tıp biliminin terimlerini ve kavramlarını iletişim kurduğu bireylerin bilgi düzeyine uygun, açıkça anlaşılabilir, akıcı ve doğru biçimde kullanarak sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kuran
Program Yeterliği 3:
Ekip üyesi olarak işbirliği yapan
20. Sağlık düzeyini yükseltme amacıyla kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde ekibin başarısını ön planda tutarak çalışan
21. Disiplinler arası çatışmaların önlenmesi, uzlaşmanın sağlanması ve çözümlenmesi için diğer sağlık çalışanları ile uyum içinde ve etkin olarak çalışan
Program Yeterliği 4:
Yönetici, lider ve rol model olan
22. Yerel ve ulusal sağlık bakım hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi süreçlerinin etkinliğini artıracak çalışmalar yaparken sağlık hizmet sunumuna ayrılan sınırlı kaynakları kamu yararına en uygun şekilde kullanan
23. Kendi kariyerini de yöneten ve diğerlerine rol modellik ve liderlik yapan
Program Yeterliği 5:
Profesyonel tutum ve davranışlar sergileyen
24. Hastalara özenle muamele eden; özel yaşamlarına saygı duyan ve hasta mahremiyetini gözeten
25. Hasta yakınlarıyla, meslektaşlarıyla ve sorumluluklarını yerine getirmek için bilgi alış verişi yapması gereken diğer kişilerle kurulan tüm ilişkilerde dürüst, kararlı ve tutarlı olan
26. Hastasının yararını her zaman ve her durumda ön planda tutan
27. Fiziksel, dini, kültürel ve sosyal farklılıklara karşı duyarlı ve saygılı olan
28. Hekimin etik ve yasal yükümlülüklerini kavrayan, uygulamalarında bunları gözeten
29. Güvenilirlik, şeffalık ve hesap verebilirlik kavramlarını içselleştirmiş olan
Program Yeterliği 6:
Sağlık savunucusu olan
30. Kendisi dahil toplumun sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik girişimleri yapan ve olumlu sağlık davranışlarıyla örnek ve öncü olan
31. Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendiren, gerektiğinde müdahale edip düşüncelerini savunan
Program Yeterliği 7:
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaşam boyu öğrenen ve öğreten
32. Bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren ve özdeğerlendirme yapan
33. Sağlık hizmetleri sunumunda ve kendini geliştirmek için bilimsel bilgi ve yöntemlerde yaşanan değişimleri izleyen ve uygulayan
34. Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanan, elde ettiklerini eleştirel biçimde değerlendiren ve kanıta dayalı karar veren
35. Hastayı ve toplumu bilgi kaynağı olarak kullanarak mesleki yenilikleri oluşturup yaygınlaştıran
36. Hastaya ait sorunların çözümünde akıl yürütme becerisini kullanarak nitel ve nicel kanıtları değerlendiren ve elde ettiği verileri hasta bakımında kullanan
37. Sağlık çalışanları dahil tüm toplumun öğrenmesini kolaylaştıran,
Tıp doktoru olmaktır.
-
İstihdam Olanakları
Tıp Fakültesinden mezun olan hekimler, hekimlik mesleğinin kendilerine kazandırmış olduğu bilgi, beceri ve tutumları insan sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik olarak çeşitli alanlarda icra edebilirler. Mesleklerini Resmi-Özel sağlık kuruluşlarında sağlık hizmet sunucusu olarak, Üniversite hastanelerinde veya Eğitim-Araştırma Hastanelerinde Temel, Dahili ve Cerrahi Bilimlerde akademisyen olarak sürdürebilirler. Türkiye’de ve Dünyada sağlığın korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için kurulan ulusal ve uluslararası pek çok kuruluşta veya araştırma merkezinde çalışabilirler.
-
Üst Derece Programlarına Geçiş
Fakültemizden "Tıp Doktoru" unvanıyla mezun olan öğrencilerimiz ÖSYM tarafından yapılan merkezi "Tıpta Uzmanlık Sınavı"na girebilirler. Tıp Eğitimi veren Üniversite ve Eğitim-Araştırma Hastanelerinin Temel, Dahili ve Cerrahi bölümlerinde yer alan eğitim alanlarına girişe hak kazanan öğrenciler, başvurdukları bölümlerde uzmanlık eğitimi alırlar. Eğitim süreleri alanlara göre değişmektedir. Ayrıca, tıp doktorları Üniversitelerin Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliklerine göre başvurabilecekleri bölümlerde lisansüstü başvuru koşullarını sağlamak şartıyla "Yüksek Lisans" ve "Doktora" yapabilirler.
-
Dersler - Dönemi, Kredisi ve AKTS Kredisi
DERSLER - DÖNEMİ, KREDİSİ VE AKTS KREDİSİ
Kodu
Dersler
Dönemi
Yerel Kredisi
AKTS
DÖNEM I
TIP 1000
TIP DERSLERİ
TIP 1100-Molekülden Hücreye-I Ders Kurulu
TIP 1200-Molekülden Hücreye-II Ders Kurulu
TIP 1300-Hücre Bilimleri-I Ders Kurulu
TIP 1400-Hücre Bilimleri-II Ders Kurulu
TIP 1500-Doku Ve Hareket Sistemi Ders KuruluGüz-Bahar
32
54
TUR 100
TÜRK DİLİ
Güz-Bahar
4
2
İNG100
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİ
Güz-Bahar
4
2
UHU 100
Güz-Bahar
---
---
KDT-100
Güz
---
---
SEÇMELİ DERSLER**
Bahar
2
2
DÖNEM II
TIP 2000
TIP DERSLERİ
TIP 2100-Sinir Ve Duyu Sistemi Ders Kurulu
TIP 2200-Kan ve Bağışıklık Sistemleri Ders Kurulu
TIP 2300-Dolaşım ve Solunum Sistemi
TIP 2400-Sindirim ve Metabolizma Sistemleri Ders Kurulu
TIP 2500-Boşaltım, Endokrin ve Üreme Sistemleri Ders KuruluGüz-Bahar
32
54
TAR 200
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ
Güz-Bahar
4
2
İNG 200
İNGİLİZCE (ZORUNLU SEÇMELİ)
Bahar
2
2
UHU 200
Güz-Bahar
---
---
KDT-200
Güz
---
---
SEÇMELİ DERSLER**
Bahar
2
2
DÖNEM III
TIP 3000
TIP DERSLERİ
TIP 3100-Hastalıkların Temelleriyle Tedaviye Giriş ve Toplum Sağlığı Ders Kurulu
Tıp 3200-Hematopoetik, Bağışıklık Sistemleri Hastalıkları ve Neoplazi Ders Kurulu
TIP 3300-Solunum ve Dolaşım Sistemleri Hastalıkları Ders Kurulu
TIP 3400 Gastroinstestinal Sistem ve Metobolizma Hastalıkları
TIP 3500-Boşaltım, Endokrin ve Üreme Sistemleri Hastalıkları Ders Kurulu
TIP 3600-Duyu ve Sinir/Kas/İskelet Sistemi Hastalıkları Ders Kurulu
Güz-Bahar
38
58
UHU 300
Güz-Bahar
---
---
KDT-300
KANITA DAYALI TIP KORİDORU-III*
Güz
---
---
SEÇMELİ DERSLER**
Bahar
2
2
DÖNEM IV
TIP 4009
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI Güz/Bahar
8
12
TIP 4011
Güz/Bahar
3
6
TIP 4012
Güz/Bahar
3
5
TIP 4017
Güz/Bahar
3
5
TIP 4021
Güz/Bahar
10
13
TIP 4024
Güz/Bahar
4
7
TIP 4026
Güz/Bahar
3
8
TIP 4030
Güz/Bahar
2
4
DÖNEM V
TIP 5002
ADLİ TIP Güz-Bahar
4
5
TIP 5004
Güz/Bahar
2
2
TIP 5005
Güz/Bahar
1
2
TIP 5013
Güz/Bahar
2
4
TIP 5015
Güz/Bahar
8
12
TIP 5018
Güz/Bahar
2
3
TIP 5022
Güz/Bahar
6
7
TIP 5025
Güz/Bahar
3
6
TIP 5028
Güz/Bahar
2
5
TIP 5031
Güz/Bahar
3
5
TIP 5039
Güz/Bahar
3
5
SEÇMELİ STAJLAR (2 ADET)
TIP 5008
Güz/Bahar
2
2
TIP 5016
GÖGÜS CERRAHİSİ
Güz/Bahar
2
2
TIP 5023
KALP VE DAMAR CERRAHİSİ Güz/Bahar
2
2
TIP 5029
Güz/Bahar
2
2
DÖNEM VI
TIP 6009
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI
Güz/Bahar
5
5
TIP 6022
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM
Güz/Bahar
5
5
TIP 6021
İÇ HASTALIKLARI
Güz/Bahar
10
10
TIP 6015
GENEL CERRAHİ
Güz/Bahar
5
5
TIP 6001
ACİL TIP
Güz/Bahar
10
10
TIP 6031
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI
Güz/Bahar
2
2
TIP 6012
ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ
Güz/Bahar
3
3
TIP 6017
GÖĞÜS HASTALIKLARI
Güz/Bahar
3
3
TIP 6024
KARDİYOLOJİ
Güz/Bahar
4
4
TIP 6026
NÖROLOJİ
Güz/Bahar
3
3
TIP 6019
HALK SAĞLIĞI (KIRSAL HEKİMLİK)
Güz/Bahar
5
5
SEÇMELİ İNTÖRNLÜK STAJLARI
Güz/Bahar
5
5
TIP 6028
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ
Güz/Bahar
5
5
TIP 6004
ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON
Güz/Bahar
5
5
TIP 6025
KULAK-BURUN-BOĞAZ HASTALIKLARI
Güz/Bahar
5
5
TIP 6018
GÖZ HASTALIKLARI
Güz/Bahar
5
5
TIP 6005
BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ
Güz/Bahar
5
5
TIP 6039
ÜROLOJİ
Güz/Bahar
5
5
*2021-2022 Eğitim-Öğretim yılından itibaren
**SEÇMELİ DERSLER
Kodu
Dersler
Dönemi
Yerel Kredisi
AKTS
TSD 002
BİYOETİK VE SİNEMA I – II - III
2
2
TSD 004
I – II - III
1
1
TSD 007
TIP HUKUKUNA GİRİŞ
I – II - III
2
2
TSD 008
TIP BİLİŞİMİNE GİRİŞ
I – II - III
2
2
TSD 009
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA (DİKSİYON EĞİTİMİ)
I – II - III
2
2
TSD 010
GÖRSEL KÜLTÜR VE FOTOĞRAFÇILIK
I – II - III
1
1
TSD 011
MİTOLOJİ VE SANAT I – II - III
1
1
TSD 012
I – II - III
1
1
TSD 013
I – II - III
1
1
TSD 014
III
1
1
TSD 015
III
2
2
TSD 016
HAVACILIK VE UZAY TIBBI (UÇUŞ HEKİMLİĞİ)
III
1
1
TSD 017
SAĞLIKTA İŞ GÜVENLİĞİ VE ÇALIŞAN SAĞLIĞI UYGULAMALARI
III
1
1
TSD 018
TIP METİNLERİ ÇEVİRİSİ
I – II - III
2
2
TSD 019
I – II - III
2
2
TSD 020
I – II - III
2
2
TSD 021
SPOR ANATOMİSİ
III
1
1
-
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Fakültede Dönem I, II ve III için öğretimde öngörülen sınavlar şunlardır:
a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun eğitim-öğretiminin sonunda ders kurulu sınavı yapılır. Bir sınavdan alınabilecek 100 tam notun gerek anabilim dalları, gerekse uygulamalı/kuramsal sınavlar arasında paylaştırılması ders kurulu sorumlusu tarafından ders saatleri göz önüne alınarak yapılır. Yapılan paylaştırma sonrasında anabilim dallarının derslerinin kuramsal, uygulamalı ve toplam not payları belirlenir.
b) Dönem sonu genel sınavı: Dönem I, II ve III’te; dönem sonunda, son ders kurulu sınavının bitiminden en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra bütün ders kurulları içeriğini kapsayan ve dönem sonu genel sınavı olarak adlandırılan tek bir sınav yapılır.
c) Dönem bütünleme sınavı: Senatonun eğitim-öğretim yılı başında belirlemesi halinde bir bütünleme sınavı yapılabilir. Bütünleme sınavı, dönem sonu genel sınavından en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra yapılan ve bütün ders kurulları içeriğini kapsayan sınavdır. Dönem sonu genel sınavına girmesi gerektiği halde girmeyen, dönem sonu genel sınavı tarihini kapsayan mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen, dönem sonu genel sınav notu 50’nin altında olan veya dönem sonu genel sınavına göre hesaplanan dönem sonu başarı notu 60’ın altında olan öğrenciler bu sınava girer. Alınan not dönem sonu genel sınavı notu yerine geçer.
(2) Dönem IV ve V için öngörülen sınavlar şunlardır:
a) Staj/staj kurulu sınavı: Dönem IV ve V’ te her stajın/staj kurulunun sonunda kuramsal ve/veya uygulamalı ve/veya yönlendirilmiş ve/veya klinik yönelimli olarak yapılan sınavdır. Bu sınavda alınan not; staj notu olarak adlandırılır.
b) Staj/staj kurulu bütünleme sınavı: Dönem IV ve V’ te staj/staj kurullarının bir veya daha fazlasından başarılı olamayan veya mazereti nedeniyle staj/staj kurulu sonu sınavına giremeyen öğrenciye, Senatonun eğitim-öğretim yılı başında belirlemesi halinde açılacak olan sınav; staj bütünleme sınavıdır. Staj/staj kurulunun bulunduğu dönemin son staj/staj kurulunun bitiminden en erken on dört, en geç yirmi bir gün sonra yapılır. Bu sınavdan alınan not staj notu yerine geçer.
(3) Tüm Dönemlerde ders kurulu/staj/staj kurulu haricinde verilen derslerde ara sınav, en son ara sınavdan en erken on dört en geç yirmi bir gün sonra final sınavı ve final sınavından en erken on dört en geç yirmi bir gün sonra bütünleme sınavları yapılır.
(4) Tüm dönemlerde belgelenmiş mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen öğrencilere giremedikleri ders kurulu ve ders ara sınavları için mazeret sınavı açılır. Mazeret sınavları ile ilgili husular şunlardır:
a) Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen bir mazeret nedeni ile açılan sınava girememiş olan bir öğrenci için yeni bir mazeret sınavı açılmaz.
b) Dönem sonu genel sınavı, staj sonu sınavı için mazeret sınavı açılmaz, öğrenci bütünleme sınavı hakkını kullanır. Bütünleme sınavı için; sağlık sorunu gibi zorunlu hallerde öğrencinin başvurması, ilgili dönem koordinatörünün teklifi üzerine Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile mazeret sınavı hakkı verilebilir.
Sınav günleri ve şekli
MADDE 17 – (1) Sınavlar yazılı, çoktan seçmeli, sözlü, uygulamalı, yapılandırılmış gibi çeşitli yöntemlerde veya bunların bir araya getirileceği şekillerde yapılabilir.
(2) Öğretim elemanları daha önceden haber vererek veya vermeden, öğrenmeyi arttırmak amacıyla ders ve uygulamalar sırasında öğrencileri sınava alabilir. Bu sınavlar eğer yapılırsa %30’u geçmemek kaydıyla staj/ders kurulu notuna etki edebilir. Bu sınavların staj/ders kurulu notuna etki edecek ağırlığı Koordinatörler Kurulunca belirlenir.
(3) Sınav şekilleri ile ilgili olarak Koordinatörler Kurulu ve Fakülte Kurulu tarafından değişiklikler yapılabilir.
(4) Öğrenciler, sınav takviminde bildirilmiş olan sınavlara belirlenen gün ve saatte girmek zorundadır.
Sınav sonuçları
MADDE 18 – (1) Tüm sınav sonuçları, en geç sınavı izleyen on iş günü içerisinde ilan edilir. Dönem Koordinatörleri, öğrencilerin istemeleri halinde sınav belgelerini öğrencilere göstermekle yükümlüdür.
(2) Kuramsal sınav sonuçlarına itirazı olan öğrenciler, bu itirazlarını sınav sonuçlarının ilanını takip eden üç iş günü içinde Dekanlığa yazılı olarak sunarlar. Bu başvurular bir hafta içinde ilgili Dönem Koordinatörünce incelenerek sonucu Dekanlığa sunulur. Sonuç Dekanlık tarafından öğrenciye yazılı olarak bildirilir.
(3) 18/08/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği esaslarına göre, sınav ve ödevlerden dolayı işlem yapılarak disiplin cezası verilen öğrencilere sınav ve ödev notu olarak sıfır (0) verilir.
-
Mezuniyet Koşulları
MADDE 12 – (1) Tıp doktorluğu eğitim ve öğretiminde entegre sistemde her ders yılı, bir sonraki ders yılının ön koşuludur. Bir ders yılında başarısız olan öğrenci, bir üst ders yılının derslerine devam edemez. Dönem I, II ve III’te yıl sonunda başarısız olan öğrenci dönemi, Dönem IV, V ve VI’da staj/staj kurullarında başarısız olan öğrenci stajı/staj kurullarını tekrarlar. Bir döneme ait tüm stajlar başarılı bir şekilde tamamlanmadan bir üst döneme geçilemez.
MADDE 22 – (1) Tıp Fakültesinde aşağıdaki diplomalar verilir:
a) Temel tıp bilimleri ön lisans diploması: Dönem I ve II’deki eğitimlerini başarı ile tamamladıktan sonra altı dönemlik tıp eğitimini herhangi bir nedenle tamamlamadan Üniversiteden ayrılanlara, ilgili mevzuat hükümlerince Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile verilir.
b) Tıp doktorluğu diploması: Tıp doktorluğu için öngörülen altı dönemlik eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir.
-
Çalışma Şekli
Bu program tam zamanlı bir programdır.
-
Program Yöneticisi
Fakülte Dekanı
Prof.Dr. Şebnem KAVAKLI
-
Ders - Program Kazanımları Matrisi
DÖNEM DERSLER Program Yeterliği 1: Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan Program Yeterliği 2: İletişim becerilerine sahip olan Program Yeterliği 3: Ekip üyesi olarak işbirliği yapan Program Yeterliği 4: Yönetici, lider ve rol model olan Program Yeterliği 5: Profesyonel tutum ve davranışlar sergileyen Program Yeterliği 6: Sağlık savunucusu olan Program Yeterliği 7: Bilimsel yöntemleri kullanarak yaşam boyu öğrenen ve öğreten PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16 PY17 PY18 PY19 PY20 PY21 PY22 PY23 Py24 PY25 PY26 PY27 PY28 PY29 PY30 PY31 PY32 PY33 PY34 PY35 PY36 PY37 Dönem I Zorunlu TIP 1100-Molekülden Hücreye-I Ders Kurulu X X X X X Zorunlu TIP 1200-Molekülden Hücreye-II Ders Kurulu X X X X X X X X X Zorunlu TIP 1300-Hücre Bilimleri-I Ders Kurulu X X X X Zorunlu TIP 1400-Hücre Bilimleri-II Ders Kurulu X X Zorunlu Tıp 1500-Doku Ve Hareket Sistemi Ders Kurulu X X X Zorunlu UHU 100-Ufukta Hekimlik Uygulamaları I X X X X X X X X X Zorunlu KDT 100- Kanıta Dayalı Tıp Koridoru-I X X X X X X X X Dönem II Zorunlu TIP 2100-Sinir Ve Duyu Sistemi Ders Kurulu X X X X Zorunlu TIP 2200-Kan ve Bağışıklık Sistemleri Ders Kurulu X X X X Zorunlu TIP 2300-Dolaşım ve Solunum Sistemleri Ders Kurulu X X X X Zorunlu TIP 2400-Sindirim ve Metabolizma Sistemleri Ders Kurulu X X X X Zorunlu TIP 2500-Boşaltım, Endokrin ve Üreme Sistemleri Ders Kurulu X X X X X Zorunlu UHU 200-Ufukta Hekimlik Uygulamaları II X X X X X X X X X Zorunlu KDT 200- Kanıta Dayalı Tıp Koridoru-II X X X X X X X X Dönem III Zorunlu TIP 3100-Hastalıkların Temelleriyle Tedaviye Giriş ve Toplum Sağlığı Ders Kurulu X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu Tıp 3200-Hematopoetik, Bağışıklık Sistemleri Hastalıkları ve Neoplazi Ders Kurulu X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 3300-Solunum ve Dolaşım Sistemleri Hastalıkları Ders Kurulu X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 3400-Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Hastalıkları Ders Kurulu X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 3500-Boşaltım, Endokrin ve Üreme Sistemleri Hastalıkları Ders Kurulu X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 3600-Duyu ve Sinir/Kas/İskelet Sistemi Hastalıkları Ders Kurulu X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu UHU 300-Ufukta Hekimlik Uygulamaları III X X X X X X X X X X X Dönem IV Zorunlu TIP 4009-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 4011-Deri ve Zührevi Hastalıklar X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 4012 Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 4017-Göğüs Hastalıkları X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 4021-İç Hastalıkları X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 4024-Kardiyoloji X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 4026-Nöroloji X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 4030-Radyoloji- Nükleer Tıp X X X X X X X X Dönem V Zorunlu TIP 5002-Adli Tıp X X X X X X X X Zorunlu TIP 5004-Anesteziyoloji Ve Reanimasyon X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5005-Beyin Ve Sinir Cerrahisi X X X X X X Zorunlu TIP 5013-Fiziksel Tıp Ve Rehabilitasyon X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5015-Genel Cerrahi X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5018-Göz Hastalıkları X X X X X X Zorunlu TIP 5022-Kadın Hastalıkları Ve Doğum X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5025-Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5028-Ortopedi Ve Travmatoloji X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5031-Ruh Ve Sinir Hastalıkları X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5039-Üroloji X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5008-Çocuk Cerrahisi X X X X X X X X Zorunlu TIP 5016-Gögüs Cerrahisi X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 5023-Kalp Ve Damar Cerrahisi X X X X X X Zorunlu TIP 5029-Plastik Rekonstrüktif Ve Estetik Cerrahisi X X X X X X X X X X X X X X X X Dönem VI Zorunlu TIP 6009-ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6022-KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6021-İÇ HASTALIKLARI X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6015-GENEL CERRAHİ Zorunlu TIP 6001-ACİL TIP X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6031-RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6012-ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6017-GÖĞÜS HASTALIKLARI X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6024-KARDİYOLOJİ X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6026-NÖROLOJİ X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Zorunlu TIP 6019-HALK SAĞLIĞI X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Seçmeli TIP 6028-ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ Seçmeli TIP 6004-ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON X X X X X X X X X X X X X X Seçmeli TIP 6025-KULAK-BURUN-BOĞAZ HASTALIKLARI X X X X X X X X X X X X X X X Seçmeli TIP 6018-GÖZ HASTALIKLARI X X X X X X X X X X X X X Seçmeli TIP 6005-BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ Seçmeli TIP 6039-ÜROLOJİ X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X -
TYYÇ/Program Yeterlilikleri Matrisi
YETERLİK
TYYÇ Sağlık Temel Alanı Yeterliklerini Karşılama Durumu
1
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan
1
Canlılığın sağlanması ve sürdürülmesine yönelik anatomik, fizyolojik, kimyasal, biyolojik süreçlerin makroskopik, hücresel, yapı ve moleküler mekanizmalarını açıklayan
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGi 1,2
2
Organların ve sistemlerin yapı ve işleyişlerinde normalden sapmalar ve hastalıklarda fizyopatolojik mekanizmaları açıklayan
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGi 1,2
3
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve hastalıkların sağaltılmasında insanı bedensel, ruhsal ve sosyal bir bütün olarak ele alan
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGi 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
4
Bireyin ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleyebilen ve elde ettiği verileri epidemiyolojik yaklaşımla irdeleyen
TYYÇ STAY-7-A AÖY 2
TYYÇ STAY-7-M AÖY 2
5
Hastalıkların, durumların ve sapmaların etyopatogenezini (biyolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, çevresel...) açıklayan
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGi 1,2
6
Hastalık öyküsünü tüm yönlerini içerecek biçimde elde eden
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
7
Tam ve odaklanmış fizik muayene yapan
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1
8
Temel Hekimlik uygulamalarını gerçekleştiren
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1
9
Sık karşılaşılan durumların, sapma ve hastalıkların semptomları, belirtileri ve laboratuvar bulgularını tanımlayan
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGi 1,2
10
Hastalık ve durumların ayırıcı tanı kriterlerini sıralayan
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGi 1,2
11
Tanı ve tedavi yöntemlerinin endikasyon ve komplikasyonlarını bilen, uygulamalarında gözeten
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGi 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
12
Yaygın olarak kullanılan tanı işlemlerinin sonuçlarını yorumlayan
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
13
Klinik öncelikleri belirleyerek oluşturduğu problem listesi doğrultusunda uygun bir yönetim planı tasarlayan
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-A-BÇSAY 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BÇSAY 1,2
14
Tedavi planlayabilen, yönlendirebilen ve etkinliğini değerlendiren
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1
15
Acil yaklaşım gerektiren durumları ayırt edebilen, ilk-acil müdahale ve tedaviyi uygulayan
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1
16
Koruyucu, tanı koyucu, tedavi ve rehabilite edici yönetim stratejilerini yararları ve sınırlılıklarını göz önünde bulundurarak oluşturan
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
17
Hastayla ilgili kayıtları usulüne uygun şekilde tutabilen ve arşivleyen
TYYÇ-STAY-7-A-BİLGİ 3
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 3
TYYÇ-STAY-7-M-BİLGİ 3
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 3
2
İletişim becerilerine sahip olan
18
Sağlık hizmetinde ilgili tüm tarafların memnuniyetini ve uyumunu artırmak, kaygısını azaltmak ve tedaviye katılımını sağlamak amacıyla hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ilgili diğer kişiler ile etkin iletişim kuran
TYYÇ-STAY-7-A-İSY 2
TYYÇ-STAY-7-M-İSY 2
19
Tıp biliminin terimlerini ve kavramlarını iletişim kurduğu bireylerin bilgi düzeyine uygun, açıkça anlaşılabilir, akıcı ve doğru biçimde kullanarak sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kuran
TYYÇ-STAY-7-A-İSY 1
TYYÇ-STAY-7-M-İSY 1
3
Ekip üyesi olarak iş birliği yapan
20
Sağlık düzeyini yükseltme amacıyla kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde ekibin başarısını ön planda tutarak çalışan
TYYÇ STAY-7-A BÇSAY 3
TYYÇ STAY-7-A AÖY 3
TYYÇ STAY-7-M BÇSAY 3
TYYÇ-STAY-7-M-İSY 2
TYYÇ STAY-7-M AÖY 3
TYYÇ STAY-7-M AÖY 7
21
Disiplinler arası çatışmaların önlenmesi, uzlaşmanın sağlanması ve çözümlenmesi için diğer sağlık çalışanları ile uyum içinde ve etkin olarak çalışan
TYYÇ STAY-7-A AÖY 3
TYYÇ STAY-7-M AÖY 3
TYYÇ STAY-7-M AÖY 7
4
Yönetici, lider ve rol model olan
22
Yerel ve ulusal sağlık bakım hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi süreçlerinin etkinliğini artıracak çalışmalar yaparken sağlık hizmet sunumuna ayrılan sınırlı kaynakları kamu yararına en uygun şekilde kullanan
TYYÇ STAY-7-A AÖY 1
TYYÇ STAY-7-A AÖY 4
TYYÇ STAY-7-M AÖY 1
TYYÇ STAY-7-M AÖY 4
23
Kendi kariyerini de yöneten ve diğerlerine rol modellik ve liderlik yapan
TYYÇ STAY-7-A AÖY 2
TYYÇ STAY-7-M AÖY 2
5
Profesyonel tutum ve davranışlar sergileyen
24
Hastalara özenle muamele eden; özel yaşamlarına saygı duyan ve hasta mahremiyetini gözeten
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
25
Hasta yakınlarıyla, meslektaşlarıyla ve sorumluluklarını yerine getirmek için bilgi alışverişi yapması gereken diğer kişilerle kurulan tüm ilişkilerde dürüst, kararlı ve tutarlı olan
TYYÇ-STAY-7-A-BECERİ 1,2
TYYÇ-STAY-7-M-BECERİ 1,2
26
Hastasının yararını her zaman ve her durumda ön planda tutan
TYYÇ-STAY-7-M-İSY 2
27
Fiziksel, dini, kültürel ve sosyal farklılıklara karşı duyarlı ve saygılı olan
TYYÇ-STAY-7-M-İSY 2
28
Hekimin etik ve yasal yükümlülüklerini kavrayan, uygulamalarında bunları gözeten
TYYÇ STAY-7-A AÖY 7
29
Güvenilirlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik kavramlarını içselleştirmiş olan
TYYÇ STAY-7-A AÖY 7
6
Sağlık savunucusu olan
30
Kendisi dahil toplumun sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik girişimleri yapan ve olumlu sağlık davranışlarıyla örnek ve öncü olan
TYYÇ STAY-7-A AÖY 6
TYYÇ STAY-7-M AÖY 6
31
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendiren, gerektiğinde müdahale edip düşüncelerini savunan
TYYÇ STAY-7-A AÖY 5
TYYÇ STAY-7-M AÖY 5
7
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaşam boyu öğrenen ve öğreten
32
Bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren ve öz değerlendirme yapan
TYYÇ STAY-7-A-ÖY 1
TYYÇ STAY-7-M-ÖY 1
33
Sağlık hizmetleri sunumunda ve kendini geliştirmek için bilimsel bilgi ve yöntemlerde yaşanan değişimleri izleyen bilimsel bilgi ve yöntemleri sıralayan
TYYÇ STAY-7-A BECERİ 5
TYYÇ STAY-7-A-ÖY 2
TYYÇ STAY-7-A-İSY 3
TYYÇ STAY-7-M BECERİ 6
TYYÇ STAY-7-M-ÖY 4
TYYÇ STAY-7-M-İSY 3
34
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanan, elde ettiklerini eleştirel biçimde değerlendiren ve kanıta dayalı karar veren
TYYÇ STAY-7-A BECERİ 4
TYYÇ STAY-7-A-İSY 3
TYYÇ STAY-7-M BECERİ 4
TYYÇ STAY-7-M BECERİ 5
TYYÇ STAY-7-M-İSY 3
TYYÇ-STAY-7-M-İSY 4
35
Hastayı ve toplumu bilgi kaynağı olarak kullanarak mesleki yenilikleri oluşturup yaygınlaştıran
TYYÇ STAY-7-A BECERİ 6
TYYÇ STAY-7-A BÇSAY 4,5
TYYÇ STAY-7-M BÇSAY 4
36
Hastaya ait sorunların çözümünde akıl yürütme becerisini kullanarak nitel ve nicel kanıtları değerlendiren ve elde ettiği verileri hasta bakımında kullanan
TYYÇ STAY-7-A ÖY 3
TYYÇ STAY-7-M ÖY 2,3
37
Sağlık çalışanları dahil tüm toplumun öğrenmesini kolaylaştıran
TYYÇ STAY-7-A BECERİ 3
TYYÇ STAY-7-M BECERİ 3