Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrencilerin kurumsal mimari geliştirmeye yarayan güncel araçları ve tekniklerini kullanarak kurumsal çözümler sunmaları için gerekli yeterliliklere sahip olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, kurumsal mimariyi oluşturan alt mimariler ile bunların kullanım alanlarına ait uygulamalı örnekleri içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Kurumsal Mimari ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma,
2- Mimari Geliştirme Yöntemi (Architecture Development Method) (ADM) aşamalarını bilme,
3- The Open Group Architecture Framework (TOGAF) Uygulamasıyla ilgili bilgi ve becerilere sahip olma,
4-Kurumu için kurumsal mimari tasarımı yapabilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Kurumsal Mimariye Giriş |
2. Hafta |
Kurumsal Mimarinin Temel Bileşenleri |
3. Hafta |
İş Mimarisi ve Temel Bileşenleri |
4. Hafta |
Misyon ve Vizyon Oluşturma |
5. Hafta |
Ana ve Ara Hedefler |
6. Hafta |
İş Süreç Analizi |
7. Hafta |
Bilgi Mimarisi ve Temel Bileşenleri |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Veri Modelleri |
10. Hafta |
Uygulama Mimarisi ve Temel Bileşenleri |
11. Hafta |
Teknoloji Mimarisi ve Temel Bileşenleri |
12. Hafta |
Kurumsal Mimari Projesi Geliştirme |
13. Hafta |
Proje Sunuları |
14. Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
10 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Lankhorst, M. (2009). Enterprise Architecture at Work: Modelling, Communication and Analysis, 2th edition, Springer,
Reese, R. J (2008). I/T Architecture in Action, Xlibris Corporation. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ3 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |