Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere iletişim ile ilgili genel bilgi ve kavramlarının öğretilmek ve bu alanda bilimsel temeli oluşturmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
İletişim ile ilgili genel bilgi ve kavramlarının öğretilmesi ve bu alanda bilimsel temelin oluşturulması konuları işlenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin örgütsel iletişim alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1- İletişim kavramı ve önemini kavrayabilme, 2- İletişim sürecinin nasıl geliştiği ve iletişim süreci unsurlarının ne olduğu hakkında bilgi sahibi olabilme, 3- Çeşitli örgüt ve gruplarda iletişimin nasıl tanımlandığını anlayabilme ve karşılaştırabilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
İletişim kavramı,tanımı |
2. Hafta |
İletişimin önemi |
3. Hafta |
İletişimin fonksiyonları ve özellikleri |
4. Hafta |
İletişimin sistematik yapısı |
5. Hafta |
İletişim süreci ve unsurları |
6. Hafta |
İletişim sınırları |
7. Hafta |
İletişimde kişisel sınırlar ve önemi |
8. Hafta |
İletişimde kişiliğin önemi |
9. Hafta |
Çevresel ve sosyo-kültürel unsurların iletişimdeki önemi |
10. Hafta |
İletişimde duygusal ilişkilerin rolü ve önemi |
11. Hafta |
İletişimi engelleyen başlıca unsurlar |
12. Hafta |
Çeşitli örgüt ve gruplarda iletişim |
13. Hafta |
Etkin bir iletişim için dikkat edilecek unsurlar |
14. Hafta |
Örgütlerde iletişimin iyileştirilmesi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Tamer Koçel (2005), “İşletme Yönetciliği”, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş. Orhan Gökçe (2002), “İletişim Bilimine Giriş”, Turhan Kitabevi. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | | | | | | 2 | 2 | | | 2 | | 2 | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | 1 | | | 1 | | | | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | 5 | 3 | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |