Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı ise öğrencilere örgüt içindeki insan davranışlarını anlatmak ve çalışanı daha etkin ve başarılı kılma yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, örgütlerde birbiriyle etkileşim içinde olan bireylerin hem bireysel davranışlarının hem de grup içi davranışlarının incelenmesi konularını kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin örgütsel davranış alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1- Örgütlerde insan davranışlarını anlayabilme ve bu davranışların yönetim sürecini kavrayabilme, 2- Örgütün çalışma düzenini analiz edebilme, 3- birey-çevre-örgüt düzlemini bilimsel açıklamalar eşliğinde algılayabilme, 4-Grup çalışmalarında bireylerarası ilişkiler ve iletişimin detaylarına hakim olabilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma |
2. Hafta |
Davranış bilimlerinin tanımı ve gelişimi |
3. Hafta |
İhtiyaçlar, engellenmesi, ertelenmesi, ihtiyaçlar hiyerarşisi |
4. Hafta |
Kişilik ve kişisel farklılıkların analizi |
5. Hafta |
Grup ve grup dinamiği |
6. Hafta |
Örgüt kültürü |
7. Hafta |
Sosyal çözülme ve kitle kültürü |
8. Hafta |
Örgütsel stress ve stress yönetimi |
9. Hafta |
Bireylerarası ilişkiler ve haberleşme |
10. Hafta |
Yönetsel yetke ve güç |
11. Hafta |
Liderlik |
12. Hafta |
Motivasyon teorileri |
13. Hafta |
Örgütlerde takım yönetimi |
14. Hafta |
Çatışma ve Çatışmayı yönetme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Eren Erol,. ‘ Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi“ Beta yayınları, İstanbul Eroğlu F., „Davranış Bilimleri“, Beta Yayınları Ünsal Sığrı ve Sait Gürbüz, ‘ Örgütsel Davranış“, Beta yayınları, İstanbul Robbins, Stephen P., Judge, Timothy A., Campbell, Timothy T. (2010). Organizational Behavior. Prentice Hall. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | 5 | 5 | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |