Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Cenap ERDEMİR |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Matematik |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere, istatistiğin temel kavramlarını tanımak, betimsel ve çıkarsamalı istatistiğin temel yöntemlerini vermektir. |
Dersin İçeriği |
Temel tanımlar ve kavramlar
Verinin görsel betimlemesi
Verinin sayısal betimlenmesi
Temel olasılık kavramları
Kesikli olasılık dağılımları
Sürekli olasılık dağılımları
Örnekleme dağılımları
Hipotez testleri: Tek kitlede ortalama ve oran testleri
İki kitle ortalamasının fark testleri
İki kitle oranın oranlarının fark testleri
İlişki testleri
Bağımsızlık testleri
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Bir veri kümesini görsel ve sayısal olarak betimleyebilir.
2. Olasılık dağılımlarını güncel yaşamda gözlemleyebilir ve olasılık hesapları yapabilir.
3. Verinin geldiği kitlenin ortalaması ve oranları hakkında hipotezler ileri sürebilir ve test edebilir.
4. İki veri kümesinin geldiği kitlelerin ortalamaları ve oranları hakkında hipotezler ileri sürebilir ve bunları test edebilir.
5. İki veri kümesinin geldiği kitlelerin bağımsız olduğu ya da bunlar arasında ilişki olduğuna dair hipotezleri ileri sürebilir ve bu hipotezleri test edebilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanımlar ve kavramlar
|
2. Hafta |
Visual decription of data: Tables and charts
|
3. Hafta |
Verinin görsel betimlenmesi (Bölüm 2)
|
4. Hafta |
Verinin sayısal betimlenmesi: Konum ve değişkenlik ölçüleri (Bölüm 3)
|
5. Hafta |
Verinin sayısal betimlenmesi: Diğer değişkenlik ölçüleri, ilişki ölçüsü (Bölüm 3)
|
6. Hafta |
Olasılık temel kavramları
|
7. Hafta |
Olasılık
|
8. Hafta |
ARA SINAV
|
9. Hafta |
Kesikli olasılık dağılımları:Bernoulli, binom ve Poisson dağılımları |
10. Hafta |
Sürekli olasılık dağılımları: Normal ve üstel dağılım (Bölüm 4)
|
11. Hafta |
Örnekleme dağılımları (Bölüm 5)
|
12. Hafta |
Hipotez testleri: Tek kitlede ortalama ve oran testleri (Bölüm 6)
|
13. Hafta |
Hypothesis testing with two samples:Testing for the differance between means and differance between propotions.
|
14. Hafta |
İlişki ve bağımsızlık testleri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
10 |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Paul NEWBOLD, William L. CARLSON, Betty M. THORNE, İşletme ve İktisat İçin İSTATİSTİK, 8. Baskıdan çeviri : Ümit ŞENESEN, Literatür Yayınları, 2017
Bluman, Allan, G., Elementary Statistics A Step by Step Approach, Mc Graw Hill, 2012
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 2 | 5 | 3 | 5 | | | | 3 | | 4 | 4 | | 4 | | ÖÇ2 | 3 | 4 | | 4 | | | | 3 | | 4 | 4 | | 4 | | ÖÇ3 | 3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | 3 | | 3 | | ÖÇ4 | 3 | 2 | | 3 | | | | 3 | | 2 | 2 | | 2 | | ÖÇ5 | 3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | 3 | 3 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |