Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin doğru okuma, yazma , konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği |
İngilizce dil becerileri dersi, ileri düzeyde İngilizce dil becerilerini geliştiren bir derstir. Dört dil becerisini geliştirebilmek amacıyla öğrenci seviyelerine uygun aktivite ve alıştırmalar içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin İngilizce dil becerileri alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1- Okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerisi kazanabilme, 2- Kazanılan bu becerileri günlük hayatta da uygulayabilme, 3- Gelecek yıllarda girecekleri ulusal ve uluslararası dil sınavlarında başarılı olabilme, 4- Kendilerini hedeflenen dilde rahatlıkla ifade edebilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Hello, introduction to the course |
2. Hafta |
Vocabulary: language ability/ education Reading: “Who Owns English?” Grammar: the English verb system/ state and activity verbs |
3. Hafta |
Reading: “Under Examination” Grammar: gerund/ infinitive Real World: keeping a conversation going |
4. Hafta |
Grammar: present and past habits, be used to, get used to Vocabulary: feelings and opinions Reading: “Letter From Abroad” |
5. Hafta |
Reading: “Timely Tips” Real World: discussion language: agreeing and disagree |
6. Hafta |
Vocabulary Exercises Grammar: 1st, 2nd, 3rd conditionals Reading: “How Honest are You?” |
7. Hafta |
to revise what has been done using the videos and exercises in the face2face CD-Rom |
8. Hafta |
….movie week…. |
9. Hafta |
Vocabulary: crime and punishment/ verbs and prepositions Reading: “Protect Your Identity with Cabott & Spencer” Real World: making, refusing and accepting offers |
10. Hafta |
Grammar: tenses(past forms) / linking words Vocabulary: phrasal verbs/ book and reading Reading: “Magical Novels |
11. Hafta |
Reading: “April Fool” Grammar: relative clause Reading: exaggerating/ saying you’re surprised or not surprised |
12. Hafta |
a reading text taken from the Constitution of the Republic of Turkey |
13. Hafta |
to revise what has been done using the videos and exercises in the face2face CD-Rom |
14. Hafta |
revision – closing hour |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
course book: face2face(upper-intermediate). Cambridge University Press. recommended dictionaries: Longman Dictionary of Contemporary English Macmillan English Dictionary for Adv. Learners |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | 2 | | | 1 | 3 | | | | 5 | 3 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | | 1 | | | 2 | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | | 2 | | | | 1 | | 4 | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |