Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Ders bilginin işletme ve yönetim için önemini açıklamayı, bilgi yönetiminin temel kavramlarını ve bilgi yönetim sürecini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, bilginin, işletmenin entelektüel sermayesini geliştirmek için nasıl yaratıldığı, elde tutulduğu, sunulduğu, saklandığı ve yeniden kullanıldığı ile ilgili konuları içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1- Bilgi yönetimi terminolojisine hâkim olma,
2- Temel bilgi yönetimi kavramlarını tanımlayabilme,
3- Bilgi yönetimi uygulamaları için gerekli rol ve sorumlulukları bilme,
4- Bilgiyi örgütün rekabetçi avantajı için kullanabilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Bilgi Yönetimine Giriş |
2. Hafta |
Bilgi Kavramının Doğası |
3. Hafta |
Bilgi Yönetimin Temelleri; Altyapı, Mekanizma ve Teknolojileri |
4. Hafta |
Bilgi Yönetimi Çözümleri: Süreç ve Sistemleri |
5. Hafta |
Bilgi Yönetiminin Örgütsel Etkileri |
6. Hafta |
Bilgi Uygulama Sistemleri: Bilgiyi Kullanan Sistemler |
7. Hafta |
Bilgi Kayıt Sistemleri: Bilgiyi Muhafaza Eden ve Biçimlendiren Sistemler |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Bilgi Paylaşım Sistemleri: Bilgili Düzenleyen ve Dağıtan Sistemler |
10. Hafta |
Bilgi Keşif Sistemleri: Bilgi Yaratan Sistemler, Gelişmekte Olan Bilgi Yönetimi |
11. Hafta |
Bilgi Yönetimini Etkileyen Faktörler |
12. Hafta |
Liderlik ve Bilgi Yönetiminin Değerlendirilmesi |
13. Hafta |
Bilgi Yönetiminin Geleceği |
14. Hafta |
Örnek Olay Sunumları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
10 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Knowledge Management: Systems and Processes, Irma Becerra-Fernandez and Rajiv Sabherwal. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ3 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | | | | | | | | 3 | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |