Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
ING 101 veya ING 102 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrenciler, gelecekte akademik bağlamda yapacakları çalışmalar adına okuma becerilerini geliştirecek belli okuma stratejileri hakkında bilgilendirileceklerdir. Dersin gerektirdiği sunumlar okuma parçalarıyla bağlantılı olarak seçilmektedir ve , öğrencilerin kendilerini yabancı dilde de ifade edebilme ve okudukları üzerine fikir yürütebilmeleri için kapasite ve seviyelerine uygun metinler sunulmaktadır. Öğrencilere, kendilerine faydalı olduğu düşünülen “ikna konuşması” bilgisi verilmekte ve sınıf sunumlarını yaparlarken, topluluğu ikna edebilme yetisi kazanmaları hedeflenmektedir. Seçilen materyaller bir çok farklı yazın türü içerdiğinden bir çok farklı sentaktik yapı ve kelime bilgisine gerekli alt yapıyı sağlayacaktır. Okuma parçaları, konularının evrensel ve günümüz temalarını içermesi nedeniyle, öğrencileri hayat boyu okuma konusunda teşvik ve motive eder niteliktedir. |
Dersin İçeriği |
Ders, her biri farklı bir okuma stratejisi içeren ve gazete yazılarından ve edebi değeri olan okuma parçalarından oluşacak biçimde farklı kaynaklardan derlenen metinler içeren dokuz üniteden oluşmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin İngilizce alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Gelecekteki akademik araştırmalarının desteklenmesine yardımcı olacak hızlı okuma becerisine sahip olma
2- Metinler üzerine analiz ve sentez yapabilme
3- Kritik düşünme becerisini de kullanarak metinler üzerine yorum yapabilme ve bunları yabancı dilde ifade edebilme
4-Okuma parçalarından edindikleri alt yapı ve kültürel bilgileri hayata geçirebilme ve bu konular üzerine fikir yürütebilme
5- Sınıfta yapılacak sunumlar sayesinde ikna becerisi kazanıp, etkili ve etkin konuşma teknikleri sayesinde kendilerine sadece meslek alanlarında değil hayatın her alanında gerekli olacak sunum yetisi kazanma. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
01 Family’s effect on making decision and give the student’s ideas or comments
|
2. Hafta |
02 Loneliness/ What can be done to overcome loneliness
|
3. Hafta |
03 Obesity and its side effects on people
|
4. Hafta |
04 What is stuttering and how can it occur?
|
5. Hafta |
05 Film Zamanı (the Nightmare before Christmas)
|
6. Hafta |
06 Home Schooling
|
7. Hafta |
07 Celebrity Worship
|
8. Hafta |
08 Film Haftası Shakespeare- Midsummer Nights Dream
|
9. Hafta |
09 ….Film Haftası
|
10. Hafta |
10 Ideal Age For Marriage (Receive students comments)
|
11. Hafta |
11 What is alienation? the positive effect on people
|
12. Hafta |
12 Sex discrimination at work place
|
13. Hafta |
13 Identity crisis
|
14. Hafta |
14 Film İzleme. (The Island 2005) The end of 1984. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Reading Formula With Note- Taking ( Compass Publishing/ Choi Ha Sun, Edmunds Paul, Worcester Adam, Woo Jun Seung Ready To Read Now |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 5 | | 3 | 2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 5 | | 3 | 3 | 2 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 3 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | 5 | 5 | | | | | | |
|