İŞL421


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
ULUSLARARASI PAZARLAMA 421 İşletme Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
07
(Güz)
42 84 126 3 5

Ders Sorumluları
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Bu derste, öğrencilere uluslararası pazarlama faaliyetleri ile ilgili bilgilendirme amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Dersin içeriği, uluslararası pazarlama ve uluslararası ticaret, uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler ve çok uluslu şirketlerin yapıları konularından oluşmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin uluslararası pazarlama alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1- Uluslararası pazarlama çerçevesini tanımlayabilme, 2- Uluslararası ticaret ve işletmelerinin uluslararası pazarlama stratejilerini açıklayabilme, 3- Uluslar arası işletmelerin işleyişine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilme, 4- Uluslar arası işletmelerin yeni pazarlara açılmalarında belirleyici pazar araştırmalarını yapabilme.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta 1 Uluslararası Pazarlama Kavramı ve Özellikleri
2. Hafta 2 Uluslararası Ticaretin Boyutları
3. Hafta 3 Uluslararası Ticareti Engelleyici Koşullar
4. Hafta 4 Uluslararası Pazar Araştırmasında Toplanacak Bilgiler
5. Hafta 5 Uluslararası Pazar Araştırması Türleri
6. Hafta 6 Uluslararası Pazarlarda Ürün Geliştirme
7. Hafta 7 Uluslararası Pazarlama Stratejileri
8. Hafta 8 Pazar Bölümlendirme
9. Hafta 9 Hedef Pazar Seçme
10. Hafta 10 Stratejik Odaklaşma
11. Hafta 11 Satış Önerisinin Hazırlanması
12. Hafta 12 İhracat ve Sigorta İşlemleri
13. Hafta 13 Banka İşlemleri
14. Hafta 14 Ürünün Dış Pazarlarda Tanıtımı
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 20
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%) 20
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Prof. Dr. Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi Cem Kozlu, Uluslararası Pazarlama
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi
 

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

PY13

PY14

ÖÇ1

5

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖÇ2

 

5

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

ÖÇ3

 

5

 

 

 

 

4

4

3

 

5

 

 

 

ÖÇ4

 

5

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

5