Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Meltem ANAFARTA ŞENDAĞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yetişkinlik döneminde görülen psikolojik bozukluklarda sınıflandırma sistemlerinin tanıtılması; epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerinin aktarılması |
Dersin İçeriği |
Bu derste öncelikle psikopatolojinin tarihsel süreç içerisinde tanımlanması ve tanılanmasına yönelik genel çerçeve aktarılır. İkinci olarak, DSM-5 kapsamında en yaygın görülen duygu durum ve kaygıyla ilişkili psikopatolojiler (depresif bozukluklar, iki uçlu ve ilişkili bozukluklar, kaygı bozuklukları, obsesif-kompulsif ve ilişkili bozukluklar, travmayla ilişkili bozukluklar) tanı kriterleri, epidemiyolojik ve etiyolojik özellikleri ile tanıtılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin yetişkin psikopatolojisi ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Yetişkin psikopatolojilerini tanımlama ve tanılamadaki tarihsel değişimi belirtir,
2- Damgalamanın avantaj ve dezavantajlarının farkına varır,
3- Duygu durum ve kaygıyla ilişkili psikopatolojileri tanımlar,
4- Duygu durum ve kaygıyla ilişkili psikopatolojileri birbirinden ayrıştırır,
5- Duygu durum ve kaygıyla ilişkili psikopatolojilerin nedenlerini açıklar,
6- Yeni olguları psikopatolojik açıdan değerlendirir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Psikopatolojiyi tanımlama ve damgalama |
2. Hafta |
Psikopatolojinin tarihi |
3. Hafta |
Psikopatolojide güncel paradigmalar |
4. Hafta |
Sınıflandırma ve tanı |
5. Hafta |
Duygudurum bozuklukları: Sınıflandırma |
6. Hafta |
Duygudurum bozuklukları: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
7. Hafta |
İntihar |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Kaygı bozuklukları: Sınıflandırma |
10. Hafta |
Kaygı bozuklukları: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
11. Hafta |
Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklar: Sınıflandırma |
12. Hafta |
Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklar: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
13. Hafta |
Travmayla ilişkili bozukluklar: Sınıflandırma |
14. Hafta |
Travmayla ilişkili bozukluklar: Epidemiyoloji ve etiyoloji |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G.C. & Neale, J.M. (2014). Abnormal Psychology – DSM-5 Update. John Wiley and Sons
Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G.C. & Neale, J.M. (Çeviri: 2015). Anormal Psikolojisi-12. Basım-DSM-5 Güncellemesi ile. Nobel Yayınevi |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uyulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |