Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Okul Öncesi Dönemde Psikoloji | PSİ 447 | Psikoloji | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
07 (Güz) |
42 | 83 | 125 | 3 | 5 |
Ders Sorumluları | Dr. Neslihan Kuloğlu Türker | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin gelişimin en hızlı olduğu dönemde farklı gelişimsel görevleri yerine getirmekte olan 0-6 yaş çocuklarının özelliklerini bilmelerini, psikolojik gelişimlerini ve eğitsel süreçlerini anlamalarını, destekleyici becerilere sahip olmalarını sağlayıcı bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Tüm yaşam dönemleri içinde en kritik gelişimsel dönem olarak kabul edilen okul öncesi dönemde çocukların özelliklerini anlamak, farklılıkları ayırtedebilmek, özel gereksinimli bireyleri doğru yönlendirebilmek, ailelere ve öğretmenlere destek olabilecek bilgi ve becerilere odaklanılacak olan nu derste şu konular üzerinde durulacaktır; Çocuk ruh sağlığı, oyun, uyku, tuvalet, yemek, özgüven, cinsel gelişim, ölüm algısı. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Tüm yaşam dönemleri içinde en kritik gelişimsel dönem olarak kabul edilen okul öncesi dönemde çocukların özelliklerini anlamak, farklılıkları ayırt edebilmek, özel gereksinimli bireyleri doğru yönlendirebilmek, ailelere ve öğretmenlere destek olabilecek bilgi ve becerilere odaklanılacak olan nu derste şu konular üzerinde durulacaktır; Çocuk ruh sağlığı, oyun, uyku, tuvalet, yemek, özgüven, cinsel gelişim, ölüm algısı.. Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin özel eğitim alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır: 1.Çocuk kavramının tarihsel süreçteki anlamını tanıma, tanımlama 2.Çocuğun ruh sağlığını etkileyebilecek durumları ayırt etme 3.Uyku düzeninin ne zaman ve nasıl oluşturulması gerektiğini tanıma, bireye özel öneri sunma 4.Tuvalet eğitiminin ne zaman ve nasıl oluşturulması gerektiğini tanıma, bireye özel öneri sunma 5.Yemek düzeninin ne zaman ve nasıl oluşturulması gerektiğini tanıma, bireye özel öneri sunma 6.Yaş dönemlerine uygun oyun becerilerini tanıma, geliştirilmesi için program oluşturma 7.Cinsel gelişimi tanıma ve okul öncesi dönemde çıkabilecek sorunların çözümlerini tanımlama 8.Çocuğun hayatında kitabın önemini tanıma, uygun bir psikolojik yöntem olarak kullanma 9.Kardeşler ve arkadaşlar arasındaki ilişkileri tanıma, sorun durumlarında uygun çözüm yollarını tanımlama 10.Pozitif disiplinin temel ilkelerini tanıma 11.Okul öncesi eğitimin önemini ve okul öncesi kurumlarda rehberlik yapmanın temel ilkelerini tanıma 12.Okul öncesi dönemde ölümün nasıl algılandığını tanıma, yas döneminde başa çıkma yollarını tanımlama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | • Ders notları • (Edt:) Melek Er Sabuncuoğlu, “Konu Çocuk Olunca”, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 • Neslihan Kuloğlu Türker, “Bebeğinizin gelişimi için neler yapabilirsiniz?”, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 • Neslihan Kuloğlu Türker, “Çocuk, Ölüm ve Yas”, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 • Hülya Bilgin, “Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik”, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | Ders kapsamında bir staj/uygulama bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |