Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Funda KUTLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders grup danışmanlık ve terapisi sürecinin tanıtılmasını, kuramsal yaklaşımların avantaj ve sınırlılıklarının irdelenmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği |
Grup kavramı, ilkeleri, grup dinamiği ve süreci bu dersin kapsamını oluşturmaktadır. Grup sürecinin yapılandırılması (başlatma, sürdürme ve sonlandırma), iletişimi kolaylaştıran ve engelleyen unsurlar ve çeşitli kuramsal bakış açılarına göre grup yaklaşımları kapsanacak konulardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1- Grup sürecinin ana kavramlarını tanımlar
2- Grup sürecinin aşamalarını tanır
3- Grup sürecini kolaylaştıran teknikleri ayırt eder
4- Grup sürecinin tedavi edici özelliklerini benimser
5- Grup sürecini uygular
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma, ders hakkında bilgiler |
2. Hafta |
Bölüm 1: Grup çalışmasına giriş |
3. Hafta |
Bölüm 2: Grup Lideri |
4. Hafta |
Bölüm 3: Grupla Psikolojik danışmada etik ve yasal sorunlar |
5. Hafta |
Bölüm 4: Grup oluşturmak |
6. Hafta |
Bölüm 5: Grubun başlangıç aşaması |
7. Hafta |
Bölüm 5: Grubun başlangıç aşaması |
8. Hafta |
Ara Sınav (Vize) |
9. Hafta |
Bölüm 6: Grubun geçiş aşaması |
10. Hafta |
Bölüm 7: Grubun eylem aşaması |
11. Hafta |
Bölüm 8: Grubun sonlandırma aşaması |
12. Hafta |
Bölüm 9: Çocuklar için olan gruplar |
13. Hafta |
Bölüm 10: Ergenler için olan gruplar |
14. Hafta |
İleri yetişkinler için olan gruplar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Corey, M.S., Corey, G. ve Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar: Süreç ve Uygulama Çev.Ed. Aysan, F., Çelik, S.B. ve Baş, A.U.. Ankara: Nobel Yayınevi |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uygulama bulunmamaktadır |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | PQ13 | LO1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | LO2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | LO3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | LO4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | LO5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 |
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |