Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Eda KARACAN - Doç. Dr. Rahşan Balamir BEKTAŞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı günlük yaşam içerisinde kişilerarası iletişimdeki pratik ilkeleri öğrenmektir. Öğrencilerin hem kişisel hem de profesyonel bağlamlarda iletişimlerini geliştirmek ve kendini tanıma ve iletişim becerileri hakkında genel bir çerçeve edinmelerini sağlamak dersin amaçlarındandır |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında kişilerarası etkileşime etki eden psikolojik, sosyal, kültürel, ve dil faktörleri ders kapsamında ele alınacaktır. Genel olarak bu derste kendini tanıma ve iletişimle ilgili temel kuramlar ve araştırmalar tanıtılmaktadır. Kişiyi ve yaşam olaylarını anlama, benlik, benlik sunumu ve izlenim oluşturma, atıflar, iletişim ve iletişim modelleri, dinleme, çatışma türleri ve çatışma çözme stratejileri vb. konular bu derste işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin iletişim ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1- İletişim ile ilgili temel kuram ve yaklaşımları tanımlama
2- İletişim ile ilgili kültürel ve tarihsel farklılıklara yönelik açıklama yapma
3- İletişim ile ilgili bilgisini farklı sosyal alanlara uygulama
4- Günlük yaşamda iletişimin sosyal etkileşimleri nasıl etkilediğine yönelik ilişkileri belirleme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı, |
2. Hafta |
İletişim ile temel kavram ve yaklaşımlar |
3. Hafta |
İletişim süreçleri |
4. Hafta |
İletişim ve kültür |
5. Hafta |
Sözsüz İletişim: Beden dili |
6. Hafta |
Benlik ve kimliğin iletişimdeki rolü |
7. Hafta |
Kendini tanımanın iletişimdeki rolü |
8. Hafta |
İzlenim oluşturma |
9. Hafta |
Atıfsal yanılgılar |
10. Hafta |
Dinleme becerileri |
11. Hafta |
Kişilerarası iletişim becerileri |
12. Hafta |
Çatışma türleri ve çözüm stratejileri I |
13. Hafta |
Çatışma türleri ve çözüm stratejileri II |
14. Hafta |
Sosyal ve çalışma ortamlarında farklı kişilerle (çocuklar, ergenler, hastalar, yetişkinler, farklı çevreden gelen insanlar) olan iletişim |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Kaynaklar:
- Çiğdem Kağıtçıbaşı (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. - McKay, M., Davis, M., and Fanning, P. (1995). İletişim Becerileri (çev. Özgür Gelbal). Ankara: HYB |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında staj/uygulama bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |