Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Rahşan Balamir Bektaş |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersde günümüz toplumundaki genç suçlu davranışı, suça yol açan faktörler, suçu önlemek için kullanılan kontrol teknikleri suçluluk hakkındaki temel teorik perspektiflerin tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders gençlik suçluluğunun tanımı, konuya ilişkin teoriler, suçluluğun nedenleri ve görünümleri, suç kontrolü, ceza ve cezalandırma ile ilgili kuramsal ve amprik araştırmaların incelenmesini içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin ders ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1.Gençlik suçluluğuna ilişkin temel kavramları ve kuramları tanır.
2.Çocuk ve gençlik suçluluğuna ilişkin araştırma yapabilir.
3.Çocuk suçluluğu ile ilişkili olarak kriminoloji, suç psikolojisi ve suç sosyolojisi alanındaki literatürü ilişkilendirebilir.
4.Çocuk suçluluğu sorununa ilişkin kontrol ve suçla mücadele yöntemlerini yorumlar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Çocukluk ve suçluluk |
2. Hafta |
Suçluluğun doğası |
3. Hafta |
Suçluluğa ilişkin psikolojik teoriler |
4. Hafta |
Suçluluğa ilişkin sosyolojik teoriler |
5. Hafta |
Suçluluğa ilişkin gelişimsel teoriler |
6. Hafta |
Cinsiyet ve suçluluk |
7. Hafta |
Aile ve suçluluk |
8. Hafta |
Gençlik çeteleri ve grupları |
9. Hafta |
Okul ve suçluluk |
10. Hafta |
Uyuşturucu kullanımı ve suçluluk |
11. Hafta |
Gençlik suçluluğunun tarihsel gelişimi |
12. Hafta |
Polis çalışmaları |
13. Hafta |
Çocuk mahkemeleri |
14. Hafta |
Topluluk tedavisi ve güvenlik kurumları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
10 |
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Cohen, Stanley. (1985). Visions of Social Control. Cambridge: Polity Press
Foucault, Michel. (2000 ). Hapishanenin Doğuşu. Ankara: İmge Kitabevi
İçel, K. ve Ünver, Y. (2005). Çocuklar ve Suç –Ceza, Ankara:Seçkin Yayıncılık
İçli, T. (2009). Çocuk Suç ve Sokak, Ankara: TC.Başbakanlık Aile Araştırmalar Genel Müdürlüğü
İçli, Tülin. (2016). Kriminoloji. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Nelken, David. (1994). The Future of Criminology.Londra: Sage Publication.
Özkazanç, A. (2011). Neo-Liberal Tezahürler Vatandaşlık-Suç-Eğitim, Ankara:Dipnot Yayınları
Sheley, Joseph H. (1991). Criminology. Belmont: Wadsworth Publishing
Siegel, Larry. (1989). Criminology.St. Paul: West Publishing
Young, Jock. (1999). Exclusive Society. Lonrdra Sage Publication |
Staj / Uygulama |
Ders kapsamında bir staj uygulaması bulunmamaktadır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | OÇ4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |