Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Deneysel Desen ve Analiz | PSİ421 | Psikoloji | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
07 (Güz) |
42 | 84 | 126 | 3 | 5 |
Ders Sorumluları | Prof. Dr. Emel Erdoğan Bakar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin araştırmanın nasıl planlandığını, uygulamaya nasıl geçirildiği ve kritik edildiğini öğrenmeleridir. Bu kurs psikoloji alanında yapılabilecek genel araştırma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu beceriler, deneysel desenleri bilme, rapor yazma, araştırmanın etik standartlarını bilmek olarak sıralanabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu derste bilimsel araştırmanın temel basamakları ve özellikle deneysel yöntemler anlatılmaktadır. Ayrıca derste, farklı desen türleri karşılaştırılmalı olarak tartışılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin deneysel desen ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1. Deneysel desen ve yöntemlerin temellerini açıklar. 2. Deneysel olmayan desenler, yarı deneysel desenler ve deneysel desenlerin içerdiği araştırmalarda kullanılabilecek farklı türleri listeler ve tanımlar. 3. Deneysel yöntemleri eleştirel ve analitik bir bakış açısı ile değerlendirir. 4. Bir araştırmayı yaparken dikkate alınması gereken etik standartlar ve prosedürleri içselleştirir. 5. Psikoloji alanında deneysel bir çalışma tasarlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan power point sunular Ders sorumlusu tarafından önerilen makale ve videolar Önerilen Ek Kaynaklar McGuigan FJ (1983) Experimental Psychology: Methods of Research. Englewood Cliffs (NJ): Prentice-Hall. Robinson PW (1976) Fundamentals of Experimental Psychology: A Comparative Approach. Englewood Cliffs (NJ): Prentice-Hall. Underwood BJ, Shaughnessy JJ (1975) Experimentation in Psychology. New York, John Wiley and Sons. Whitley BE(2002). Principles of Research in Behavioral Science New York: Mc GrawHill Karakaş, S. (1988). Bilimsel Psikoloji. Ankara: TBMM Vakfı Ofset Tesisleri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | Ders kapsamında herhangi bir staj/uygulama bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |