Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Emel ERDOĞAN BAKAR |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste amaç öğrencilerin nöropsikolojik değerlendirme alanında teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgiler ve sınırlılıklar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders çocuklar ve yetişkinlerde nöropsikolojik değerlendirilmeye odaklanmaktadır. Derste ayrıca, temel nöropsikoloji teorileri, tarihçe, bilişsel fonksiyonun değerlendirmede kullanılan testler ve ilişkili istatistiksel prensipler ele alınıp değerlendirilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin bu ders ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1. Nöropsikolojik değerlendirmenin aşamaları ve temel prensiplerini tanımlayabilir.
2. Nöropsikolojik testlerin psikometrik özelliklerini açıklar.
3. Nöropsikolojik değerlendirme sırasında dikkate alınması gereken etik standartlar ve prosedürleri içselleştirir.
4. Yetişkinlik ve çocukluk döneminde sık kullanılan testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Nöropsikolojik Değerlendirmeye Giriş |
2. Hafta |
Ders 2: Ölçme Hakkındaki İlkeler: Geçerlilik, Güvenirlik, Hata ve Standardizasyon Psikolojik |
3. Hafta |
Ders 3: Nöropsikoloji Teorileri, Tarihsel Süreç ve Sık Kullanılan Nöropsikolojik Testler |
4. Hafta |
Ders 4: Dikkatin Değerlendirilmesi (Stroop Test TBAG Form-Uygulama ve Pratik) |
5. Hafta |
Ders 5: Dikkatin Değerlendirilmesi (Stroop Test TBAG Form-Puanlama ve Raporlama) |
6. Hafta |
Ders 6: Dikkatin Değerlendirilmesi (İşaretleme Testi-Uygulama ve Pratik) |
7. Hafta |
Ders 7: Dikkatin Değerlendirilmesi (İşaretleme Test-Puanlama ve Raporlama) |
8. Hafta |
Ders 8: Öğrenmenin Değerlendirilmesi (Sayı Dizilerini Öğrenme Testi-Uygulama ve Pratik) |
9. Hafta |
Ders 9: Öğrenmenin Değerlendirilmesi (Sayı Dizilerini Öğrenme Testi-Puanlama ve Rapolama) |
10. Hafta |
Vak'a Örnekleri |
11. Hafta |
Vak'a Örnekleri |
12. Hafta |
Öğrenci Sunumları-I |
13. Hafta |
Öğrenci Sunumları-II |
14. Hafta |
Öğrenci Sunumları-III |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
10 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders sorumlusu tarafından hazırlanan power point sunular
Ders sorumlusu tarafından önerilen makale ve videolar
Önerilen Ek Kaynaklar
Cohen R. J. & Swerdlik M. E.(1999) Psychological Testing and Assessment (4th Ed), Boston: Mc Graw Hill
Lezak MD (1997) Principles of neuropsychological assesment. In: Feinberg TE, Farah MJ (eds.), Behavioral neurology and neuropsychology. New York: McGrow-Hill.
Savaşır I, Şahin N (1995) Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) El Kitabı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları
Raven JC,Court JH, Raven J (1992) Manual for Raven’s Standard Progressive Matrices. Oxford: Oxford Psychologists Pr.
Karakaş, S., Erdoğan Bakar, E., Doğutepe Dinçer, E. (2013). Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları: BİLNOT-Yetişkin (Cilt I) Konya: Eğitim Yayınevi.
Karakaş, S., Erdoğan Bakar, E., Doğutepe Dinçer, E. (2013). Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları: BİLNOT-Yetişkin (Cilt II) Konya: Eğitim Yayınevi.
|
Staj / Uygulama |
There is no internship for this course |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |