RPD205


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Özel Eğitim RPD205 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
03
(Güz)
42 20 40 102 3 4

Ders Sorumluları Dr. Ceyda Sayınalp Alataş
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Özel Eğitim programlarını ve Özel Eğitim alanında yapılan çalışmaları anlamayı amaç edinmektedir.
Dersin İçeriği Özel eğitimin temel ilke ve kavramlarının, özel eğitime gereksinimi olan bireylerin ve özelliklerinin, güncel özel eğitim uygulamalarının ve özel gereksinimli bireyle çalışırken dikkat edilmesi gereken temel noktaların tartışıldığı bir derstir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin elde edeceği öğrenim kazanımları şöyledir: 1. Özel Eğitimin amaçlarını açıklayabilir. 2. Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlayabilirler. 3. Kaynaştırma eğitimine gereksinim duyan bireyleri sınıflandırabilirler. 4. Engele neden olan durumların listesini açıklayabilirler. 5. Bireyselleştirilmiş eğitim programlarını açıklayabilirler. 6. Ailelerin duygularını anlayabilirler. 7. Çeşitli aile modellerini ayırtedebilirler. 8. Özel eğitimde geçiş stratejilerini ifade edebilirler.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Özel Eğitime giriş.
2. Hafta Özel gereksinimi olan öğrenciler kimdir?
3. Hafta Özel gereksinimli öğrencilerin yerleştirilmesi
4. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP)
5. Hafta Kaynaştırmanın Tanımı
6. Hafta Kaynaştırmaya hazırlık eğitimleri
7. Hafta Erken çocukluk eğitimi
8. Hafta Erken eğitim hizmetlerinin amacı
9. Hafta Aile katılımı ve eğitimi
10. Hafta Aile eğitim programları
11. Hafta Özel gereksinimi olan bireyler için geçiş hizmetleri
12. Hafta Özel gereksinimi olan bireyler için Türkiye'de geçiş hizmetleri
13. Hafta Öğrenci sunumları
14. Hafta Öğrenci sunumları
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 20
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%) 20
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Akçamete, A. (Ed). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Kök Yayıncılık. 2009. Ankara.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

ÖÇ1

ÖÇ2

ÖÇ3

ÖÇ4

ÖÇ5

PY1

5

3

4

3

 

PY2

 

 

 

 

 

PY3

 

4

 

 

 

PY4

 

5

 

 

 

PY5

 

 

 

4

4

PY6

 

 

 

 

 

PY7

 

 

 

4

4

PY8

 

 

 

 

 

PY9

 

 

 

 

 

PY10

 

 

 

 

 

PY11

 

 

 

 

 

PY12

 

 

4

5

4

PY13

 

 

4

4

4

PY14

 

 

 

 

 

PY15

 

 

 

 

 

PY16

 

 

 

 

 

PY17

 

 

 

 

 

PY18

 

 

3

3

4

PY19

 

 

 

 

 

PY20

 

 

 

 

 

PY21

 

 

 

 

 

PY22

 

 

3

4

4

 

Katkı Düzeyi:       1 Çok düşük     2 Düşük     3 Orta     4 Yüksek     5 Çok yüksek