Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Burcu TİBET - Dr. Öğr. Gör. Ayşe IRKÖRÜCÜ KÜÇÜK |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve
bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler ile ilgili bilgiyi öğrencilere kazandırmak, problem, araştırma örneği, evren ve
örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin
kaydedilmesi, çözümlenmesi, yorumlanması ve raporlaştırılması hakkında beceri kazandırmak.
|
Dersin İçeriği |
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.); bilim tarihine ilişkin temel
bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler; problem,
araştırma örneği, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama
teknikleri), verilerin kaydedilmesi, çözümlenmesi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarılı olan öğrenciler,
1. Bilim ile ilgili temel kavramları (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.) bilir.
2. Bilim tarihine ilişkin temel bilgileri, bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere
ilişkin farklı görüşleri inceler..
3. Problem, araştırma örneği, evren ve örneklem, verilerin toplanmasını ve veri toplama yöntemlerini (nicel
ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesini, çözümlenmesini, yorumlanmasını ve raporlaştırılmasını
bilir ve uygular.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı, derste kullanılacak kaynakların açıklanması ve dersin yürütülme biçimi, dersin değerlendirilmesine yönelik açıklamalar.
|
2. Hafta |
Bilim nedir, araştırma nedir, bilimsel araştırma nedir?
|
3. Hafta |
Araştırma önerisi nedir? Araştırma önerisindeki temel maddeler.
|
4. Hafta |
Araştırmada izlenecek aşamalar.
|
5. Hafta |
Değişken, araştırma sorusu, yöntem.
|
6. Hafta |
Hipotez nedir nasıl oluşturulur.
|
7. Hafta |
Araştırmanın amacı ve önemi.
|
8. Hafta |
Araştırma önerisinin bölümleri.
|
9. Hafta |
Nasıl kaynak gösterilir, neden kaynak gösterilir.
|
10. Hafta |
Araştırma sorusu geliştirme.
|
11. Hafta |
Araştırma önerisi yazma.
|
12. Hafta |
Araştırma önerisi yazma.
|
13. Hafta |
Araştırma önerisi yazma.
|
14. Hafta |
Araştırma önerisi yazma.
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
|
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
90 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
|
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Frankle, J. R., Wallen, N. E, Hyun, H.H., (2014). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill Education.
American Psyholgy Association (2009), Publication Manual of the American Psychological Association(6th ed). American Psychological Association (APA).
Siyez, M. D. (2016). PDR’de Kaynak Tarama ve Rapor Yazma. Pegem Akademi. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 5 | 4 | | PY2 | | | | PY3 | | | | PY4 | | | | PY5 | | | | PY6 | | 4 | 5 | PY7 | | | | PY8 | | 5 | 5 | PY9 | | | | PY10 | | | | PY11 | | | | PY12 | | | | PY13 | | | | PY14 | | | | PY15 | | | | PY16 | | | | PY17 | | | | PY18 | | | | PY19 | | | | PY20 | | | 5 | PY21 | | | | PY22 | | | |
Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |