Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Tülay MAŞRABACI |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Stresin Tanımı,Temel Kavramları,Stresi kontrol etme ve basetme ; kendini gözlemleme ,Uygulama yapmak. |
Dersin İçeriği |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dersin sonunda öğrencilerin;
1- Stresin fiziksel,zihinsel ve psikolojik etkilerini
2-Stres Kaynaklarını ve işleyişini
3- Psikolojik İyilik Kavramını Ve
4- Stresle baş etme Tekniklerini( bireysel ve grupla )kazanmaları amaçlanmaktadır . |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş; Stres ve işleyişi, Stres nedir, kimleri etkiler? |
2. Hafta |
Stres ve bedensel- psikolojik- zihinsel belirtiler |
3. Hafta |
Stres kaynakları ve etkileri |
4. Hafta |
Kısa ve uzun Süreli stresler |
5. Hafta |
Olumlu- olumsuz stres kavramı |
6. Hafta |
Stres -aile ve diğer iliskiler |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
İs hayatı ve Stres |
9. Hafta |
Stres ve Medikal yaklaşımlar |
10. Hafta |
Stres ve Yasam olayları |
11. Hafta |
Stres ve Beslenme |
12. Hafta |
Stresi kontrol ve basetme yolları |
13. Hafta |
Zihinsel ve bedensel gevşeme teknikleri |
14. Hafta |
Değişmeye kararlı ve hazır olma,yeni bir hayat felsefesi ve tamamlayıcı yaklaşımlar üzerine odaklanma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Stresle Basa Çıkma (olumlu bir yaklaşım),TPD Yayınları,Ankara,1994
----- Health Screening Guide ,BUPA Hospitals Ltd,1999
--- Stresten Arınma+ Pozitif Yasam,Alix Kirsta,Inkilap Yayınları,1999
------Stres ve Basacıkma Yolları,Baltas,A ve Baltas Z,Remzi Kitabevi,2005
----- Güncel Psikoloji ,Popüler Psikiatri ve psikeart Dergileri ve konuyla ilgili Gelişimsel yayınlar... |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY12 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY16 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY17 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY18 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY19 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY20 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY21 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY22 | 3 | 3 | 3 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |