Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak KARATEKE |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders, Psikolojik Danışmanların öğrenme bozukluklarına yol açan sendrom ve bozukluklar hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu durumlarda özel gereksinimli birey, ailesi ve eğitimciler için gerekli yönlendirmeleri yapabilmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Öğrenme bozukluklarına yol açan sendromlar, öğrenme bozukluklarının değerlendirilmesi ve çeşitli beceri desteklerinin sunulmasına ait kuramsal bilgi içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1.Öğrenme sürecinin gerçekleşmesini açıklar.
2.Öğrenme bozukluklarına yol açan sendrom ve bozuklukları tanımlar.
3.Öğrenme bozukluğu sergileyen bireye ihtiyaç duyduğu becerilerde destek verir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve uygulama yönteminin tanıtılması. |
2. Hafta |
Öğrenme sürecinin tanımlanması |
3. Hafta |
Öğrenme bozukluklarına yol açan sendrom ve bozukluklar (öğrenci sunumları) |
4. Hafta |
Öğrenme bozukluklarına yol açan sendrom ve bozukluklar (öğrenci sunumları) |
5. Hafta |
Öğrenme bozukluklarına yol açan sendrom ve bozukluklar (öğrenci sunumları) |
6. Hafta |
Öğrenme bozukluklarına yol açan sendrom ve bozukluklar (öğrenci sunumları) |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Öğrenme bozukluklarında değerlendirme |
9. Hafta |
Öğrenme ve çalışma becerilerinin desteklenmesi |
10. Hafta |
Okuma becerilerinin desteklenmesi |
11. Hafta |
Matematik becerilerinin desteklenmesi |
12. Hafta |
Yazma becerilerinin desteklenmesi
|
13. Hafta |
Akademik olmayan becerilerin desteklenmesi |
14. Hafta |
Genel değerlendirme ve final sınavına dair açıklamalar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Diken, İ.H. (2010). İlköğretimde kaynaştırma. Ankara: Pegem Akademi.
Özmen, R. (2017). Öğrenme güçlüğü sınıf içi destek seti. Ankara: Eğiten Kitap.
Yıldırım, A., Doğanay, A. &Türkoğlu, A. (2009). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | |
|