Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Türkan Öncü |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Herhangi bir ön koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Duyguların tanınması, işleyiş mekanizmaları, gündelik hayatta ve psikolojik sorunlarda olumsuz duyguları yöneterek yaşamımızın kalitesini artırma becerilerini kazanma |
Dersin İçeriği |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler,
1- Duygularını adlandıracaklar
2- Olumsuz duygulara karşı farkındalık kazanacaklar
3- Temel olumsuz duygulardan depresyon, kaygı ve öfke yönetimini planlayabilecekler
4- Olumsuz duyguları önleme ve kişisel gelişim üzerine bilgi sahibi olacaklar
5-Günlük hayatın stres ve gerilimleriyle başa çıkma konusunda gelişecekler |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Duygularımızı tanımlamak, duygular ve sağlığımız arasındaki ilişki |
2. Hafta |
Duygusal Zeka kavramı |
3. Hafta |
Duygularımızın kaynağı, düşünce, duygu ve davranış arasındaki ilişki, REDT, akılcı, duygusal davranış yaklaşımına giriş |
4. Hafta |
Kendi kendimize 3D (duygu, düşünce, davranış) analizi |
5. Hafta |
Akla aykırı inanç ve iç konuşmalarımız |
6. Hafta |
Duygularımızın yönetilmesi, inanç ve iç konuşmalarımızın yakalanması (avcılık) |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
İrdeleme ve duygulara ABC yaklaşımı |
9. Hafta |
Bilişsel çarpıtmalar ve düşünce hataları |
10. Hafta |
Derin solunum ve kas gevşetme egzersizleri
|
11. Hafta |
Kaygı tanımı, kaygı yönetiminde ABC yaklaşımı
|
12. Hafta |
Öfke tanımı ve öfke yönetiminde ABC yaklaşımı
|
13. Hafta |
Depresyon tanımı ve depresyon yönetimi'nde ABC yaklaşımı
|
14. Hafta |
Yaşam kalitesi ve yönetiminde önleme ve kişisel gelişimin önemi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Burns, D (2014). İyi Hissetmek. İstanbul, Psikonet
Özer, A.Kadir (2013). Var Olmak Cesaret İster. Remzi kitabevi
Clark, L (2000). SOS Duygulara Yardım, Evrim Yayınevi
Bilişsel Davranıscı Terapiler (1996). Türk Psikologlar Derneği
Young J ve Klosko J (1993). Hayatı Yeniden Keşfedin.
Babior, S ve Goldman, C (1999). Panik Atak.
Leslie Greenberg (2018) Duygu Odaklı Terapi.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | PY3 | | 3 | 3 | 4 | 4 | PY4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | PY5 | 1 | | | 3 | 3 | PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | PY7 | | 2 | 2 | 4 | 2 | PY8 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | PY9 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | PY10 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | PY11 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY13 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | PY14 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | PY15 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | PY16 | 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | PY17 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | PY18 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | PY19 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | PY20 | 5 | | 3 | 3 | 2 | PY21 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | PY22 | | 3 | 3 | 3 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |