Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Burcu TİBET |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders oldukça tartışılan eğitim süreçlerini ve uygulamadaki yapıyı anlamak için disiplinlerarası bir yaklaşım ile bakmanın gerekliliği için eğitim bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilere önemli bir kaynak sağlamayı amaç edinmiştir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders eğitim bilimleri alanındaki lisans öğrencileri için ana derslerden biridir. Alan ile ilgili ön bilgiye sahip olmayan öğrenciler için bu ders oldukça kapsamlı bir altyapı yaratmaktadır. Aynı zamanda bu ders öğretmenlik ve program geliştirme adına, disiplinlerarası bir yaklaşım sergileyerek, öğrencilere farklı açılardan bakma imkanı sağlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Eğitim amaçlarını ve doğasını tanımlamak 2. Eğitim alanındaki araştırma süreçlerini açıklamak 3. Karşılaştırmalı eğitim yöntemini kullanmak 4. Hakim ideolojileri ve müfredatı anlamak 5. Yaşam boyu öğrenme kavramlarını tanımlamak 6. Eğitimde politika geliştirme süreçlerini açıklamak 7. Öğrenci başarısına katkıda bulunacak sosyal ve psikolojik davranışlar sergilemek |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Eğitim Bilimleri Kavramı ve Eğitim Biliminin Doğası |
2. Hafta |
Eğitimde Araştırma |
3. Hafta |
Modern Okul Örgütünün Tarihsel Gelişimi |
4. Hafta |
Program Geliştirme |
5. Hafta |
Siyaset ve Eğitim Politikası |
6. Hafta |
Eğitim Politikaları ve Küreselleşme |
7. Hafta |
Karşılaştırmalı Eğitim |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Psikolojide Temel Kuramlar |
10. Hafta |
Yapılandırmacılık ve Öğrenme |
11. Hafta |
Sosyal Etkenlerin Etkileri |
12. Hafta |
Eğitimde Farklılaşma |
13. Hafta |
Öğrenme ve Öğretme Çevreleri Oluşturma |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Bartlett, S. and Burton, D. (2012) Introduction to Education Studies, SAGE Publications, London Aybek, B.(çev)(2014). Eğitim Bilimine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|