Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Andragojide Motivasyon | EĞT357 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
05 (Güz) |
42 | 102 | 3 | 4 |
Ders Sorumluları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Hiçbiri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | 1.Andragojide terminoloji bilgisi, Oluşumların bilgisi;Yetişkindeki üretimsellikle ilgili ölçütler bilgisi; Andragojide ilkelerin ve genellemelerin bilgisi, Kuram ve Yapıların Bilgisi (Knowledge of Theories and Stuctures) 2.Andragojide uygulama. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Andragojinin pedagojiden olan farklılıkları; Yetişkindeki üretimsel motiveler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; 1. Andragoji ve Pedagoji arasındaki ayrımı yapabilir. 2. Yetişkinlerdeki öğrenme ihtiyaçlarıyla produktif motiveleri ilişkilendirebilir. 3. Mesleksel Rehberlik ilkelerine dayanarak Halk Eğitim Merkezlerinde PDR elemanının görevleri hakkında proje oluşturma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | *Block,J. & Robins, R.W. (1993). A longitudinal study of consistency and change in self-esteem from early adolescence to early adulthood. Chid Development. *Havighurst, R.J. (1982). Developmental tasks and education New York: Longman. *Winefield , H.R. & Harvey, E.J. (1996). Psychological maturity in early adulthood. Journal of Genetic Psychogy, 157, 93-103. *Staudinger, U.M., Freund A.M., Linden m. &Maas, I. (1996). Selbst, Persöhnlichkeit und Lebensgestaltung im Alter: Psychologische Widerstandsfaehigkeit und Vulnreabilitaet. In K.U. Mayer & P.B. Baltes (Hrsg.) , Die Berliner Alterstudie Berlin: Akademie Verlag *Siebert, H.(2003) Grundlagen der Weiterbildung Didaktisches Handeln in der Erwachsenenbildung *Oerter, R. & Montade, L. (Hrsg.) (2002). Entwicklungspsychologie Beltz PVU *Türkoğlu, A., Yüksel, Đ.,-Sağlam, M., Ültanır, Y.G., Aynal, S., Erdoğan, Đ. (2012) Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları Pegem Akademi *Ültanır, E.ve Ültanır, Y.G (2005). Estonya, Đngiltere ve Türkiye’de Yetişkinler Eğitimi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Haziran 2005, ss. 1-20. http://efd.mersin.edu.tr/) *Ultanir, G. &Ultanir, E. (2012). New structures in publiceducationcenters in Turkey. Problems of Education in the 21st. century.Vol. 44, (92-101).. ISSN 1822-7864. http://www.jbse.webinfo.It/Problems_of_Education.htm *Ültanır, Y.G.&Ültanır, E. (2010). Exploringthecurriculumdimentions of theories-basedadulteducation- A samplecourse of SoutheastAnatolianRegion. International Journal of Instruction .July 2010, Vol. 3, No. 2 (3-24). www.e-iji.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |