Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Neslihan Salman, Öğr. Gör. Cemile Dur Öztürk |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre RPD alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmaları.
|
Dersin İçeriği |
Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki güncel konular, gelişmeler, eğilimler ve sorunların araştırılması, tartışılması, kavranması ve bilimsel yazım becerileri gibi konuları ve bu konuların öğrenciler tarafından sunumu ve raporlaştırılmasını içerir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. İhtiyacı olan kişilere ve gruplara psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlama/planlama. 2. Öğrenci ilgi ve ihtiyaçları dikkate alarak psikolojik danışma ve rehberlik alanında seminer hazırlama ve sunma. 3. Proje ve raporları uygun şekilde planlama ve raporlaştırma.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve uygulama yöntemlerinin açıklanması.
|
2. Hafta |
Alanyazın araştırması, makale ve tez incelemesi, APA kuralları anlatımı. Seminer konularının belirlenmesi.
|
3. Hafta |
Rapor yazım ve sunum hazırlama teknikleri.
|
4. Hafta |
Proje hazırlama
|
5. Hafta |
Proje hazırlama
|
6. Hafta |
Proje hazırlama
|
7. Hafta |
Proje hazırlama
|
8. Hafta |
Ara sınav
|
9. Hafta |
Sunum ve tartışma
|
10. Hafta |
Sunum ve tartışma
|
11. Hafta |
Sunum ve tartışma
|
12. Hafta |
Sunum ve tartışma
|
13. Hafta |
Sunum ve tartışma
|
14. Hafta |
Sunum ve tartışma
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
60 |
Final (%) |
|
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kasapoğlu, K. E. (2010). Bilimsel Anlatım: Yazılı ve Sözlü Sunum İlkeleri. Ankara: Sinemis Yayınları. Yeşilyaprak, B. (2014). 21.Yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri (23.Bs.) Ankara: Nobel Yayınları. Korkut Owen, F. , Owen D. W. Ve Karaırmak, Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları İçin El Kitabı; Kendini Keşif İçin Araçlar. Ankara: Anı Yayıncılık. Tubitak (2013). Etkili Sunumlar için El Kitabı. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu. Amerikan Psikoloji Derneği (2015).Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu - 6. Basım'ın Türkçesi, Kaknüs Yayınları.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | X | 2 | 2 | X | 2 | X | X | X | X | X | 4 | 1 | X | X | X | X | X | X | X | 5 | X | 4 | ÖÇ 2 | X | 2 | 2 | X | 2 | X | X | X | X | X | 4 | 1 | X | X | X | X | X | X | X | 5 | X | 4 | ÖÇ 3 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | 3 | 1 | X | X | X | X | X | X | X | 5 | X | 4 |
|