RPDZ405


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
RPD'de Program Geliştirme RPDZ405 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2018-2019 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
07
(Güz)
60 2 2

Ders Sorumluları Dr. Sevilay AYDEMİR
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Bu dersin amacı, rehberlikte rehberlik program geliştirmenin temel ilke ve kavramlarını bilerek okul rehberlik programını planlayabilme ve zaman planı hazırlayabilme becerileri geliştirmektir.
Dersin İçeriği Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımlar ve modeller Kapsamlı Okul PDR programının yapısı (içerik, yapısal unsurlar, program unsurları, süreçler, zaman planlaması, kaynaklar) Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları Hazırlanan okul PDR programlarının sunulması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1 Eğitim programına ilişkin temel kavramları (program, eğitim programı, plan-yıllık, ders, günlük- program, müfredat, öğretim programı, ders programı, örtük program, rehberlik programı, program geliştirme) açıklar 2 Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımları, modelleri ve etkili bir programın özelliklerini açıklar 3 Kapsamlı rehberlik programı unsurlarını açıklar 4 Kapsamlı rehberlik programını diğer modeller ile karşılaştırır 5 Okul PDR programı hazırlama aşamalarını bilir 6 Okullarda uygulanan rehberlik programını, program modelleri açısından tartışır 7 Bir okul kapsamlı rehberlik programı zaman planlamasını hazırlar
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar
2. Hafta Rehberlikte program geliştirmeye genel bakış, okul PDR modelleri
3. Hafta Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (İçerik, rehberlik ihtiyaçlarının belirlenmesi)
4. Hafta Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (Yapısal unsurlar program unsurları ve süreçler)
5. Hafta Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (Zaman planlaması, kaynaklar), kapsamlı okul PDR programı modelinin değerlendirilmesi
6. Hafta Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları
7. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
8. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
9. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
10. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
11. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
12. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
13. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
14. Hafta Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara. Türkçe Erkan, Serdar. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. Pegem Akademi, Ankara.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi