Ders Sorumluları
|
Dr. Sevilay AYDEMİR |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, rehberlikte rehberlik program geliştirmenin temel ilke ve kavramlarını bilerek okul rehberlik programını planlayabilme ve zaman planı hazırlayabilme becerileri geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği |
Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımlar ve modeller Kapsamlı Okul PDR programının yapısı (içerik, yapısal unsurlar, program unsurları, süreçler, zaman planlaması, kaynaklar) Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları Hazırlanan okul PDR programlarının sunulması
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1 Eğitim programına ilişkin temel kavramları (program, eğitim programı, plan-yıllık, ders, günlük- program, müfredat, öğretim programı, ders programı, örtük program, rehberlik programı, program geliştirme) açıklar
2 Rehberlikte program geliştirmede temel yaklaşımları, modelleri ve etkili bir programın özelliklerini açıklar
3 Kapsamlı rehberlik programı unsurlarını açıklar
4 Kapsamlı rehberlik programını diğer modeller ile karşılaştırır
5 Okul PDR programı hazırlama aşamalarını bilir
6 Okullarda uygulanan rehberlik programını, program modelleri açısından tartışır
7 Bir okul kapsamlı rehberlik programı zaman planlamasını hazırlar |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Eğitim programlarına ilişkin temel kavramlar
|
2. Hafta |
Rehberlikte program geliştirmeye genel bakış, okul PDR modelleri
|
3. Hafta |
Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (İçerik, rehberlik ihtiyaçlarının belirlenmesi)
|
4. Hafta |
Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (Yapısal unsurlar program unsurları ve süreçler)
|
5. Hafta |
Kapsamlı okul PDR programı modelinin yapısı (Zaman planlaması, kaynaklar), kapsamlı okul PDR programı modelinin değerlendirilmesi
|
6. Hafta |
Okul PDR programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları
|
7. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
8. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
9. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
10. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
11. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
12. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
13. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
14. Hafta |
Öğrenciler tarafından hazırlanan okul PDR programının sunulması
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara. Türkçe
Erkan, Serdar. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. Pegem Akademi, Ankara. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|