Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mustafa Kılıç |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Psikolojik Danışma İlkeleri açısından, 13. Yüz Yıl Türk düşünürlerinin görüş ve önerilerinin incelenerek, çağdaş değerler doğrultusunda yeni kuşaklara aktarılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği |
Mevlana Celaleddin-i Rumi, Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli, Nasreddin Hoca ve Ömer Hayyam’ın görüşlerinde yer alan; duygu ve düşüncelerin, psikolojik danışma ilkeleri ile bağdaştırılarak, söz ve yazıyla anlatmak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Kültürümüze damgasını vurmuş olan önemli kişilerin görüşlerini alan doğrultusunda araştırmak
2. Bu yolla gençlere, kültürümüzün tanıtımını sağlamak
3. Kültürün kuşaktan kuşağa aktarılmasını gerçekleştirmek
4. Psikolojik danışma alanına Türk Düşünürlerinin görüşlerine ilişkin ilkeleri kazandırmak
5. Hayata, olaylara ve İnsanlara Hümanistik/insancıl Açıdan bakabilmeyi sağlamak
6. Sonul Amaç:Psikolojik Danışma ilkelerinin bir yaşam biçimi olarak benimseyerek, kişiliğin bir parçası haline getirmek yani, ilkelerin gerçek kazanımını benimsemek ve
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Türk Hümanistlerini Öz geçmişine İlişkin tanıtım |
2. Hafta |
Türk Hümanistlerinin Psikolojik Danışma İlkeleriyle Olan İlişkisi |
3. Hafta |
İnsanın Doğasına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
4. Hafta |
Koşulsuz Kabul Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
5. Hafta |
İçgörü Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
6. Hafta |
Gönüllülük Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
7. Hafta |
Anı Yaşamak Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
8. Hafta |
Empati Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
9. Hafta |
Empati Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
10. Hafta |
Gizlilik Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
11. Hafta |
Yüzleştirme Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı Bağdaşım Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
12. Hafta |
Somutluk Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
13. Hafta |
Saydamlık Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
14. Hafta |
Saygı Kavramına, Türk Hümanistlerinin Bakışı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Can, Şefik (2016) Mesnevi Tercümesi & Cilt. Ötiken Neşriyat. İstanbul. Erdoğan. Tokmakcıoglu, (1981) Bütün Yönleriyle Nasrettin Hoca. Kültür Bakanlığı Yayınları. Sevinç Matbaası, Ankara. Eyuboğlu, İsmet Zeki (1998) Bütün Yönleriyle Hacı Bektaş Veli, 3. Basım, Özgür Yayınları Eyuboğlu, Sabahattin; (1973) Hayyam/ Bütün Dörtlükleri 4. Basım, Cem Yayınevi. İstanbul Eyuboğlu, Sabahattin; (1981) Yunus Emre, Cem Yayınevi. İstanbul Gölpınarlı, Abdulbaki, Mevlana Celaleddin Rumi Mektuplar. Kılıç, Mustafa. Türk Düşünürlerine/ Hümanistlerine Ait Görüşlerin “ Psikolojik Danışmanın İlkeleri” Açısından İncelenmesi. Ders Notu. Kocatürk, Vasfi Mahir; (1969) Ömer Hayyam’ın Rübaileri. ( David Mckay Company’den Çeviri) 4. Basım, Edebiyat Yayınevi. Ankara. Temren, Belkıs (1995), Bektaşiliğin Eğitsel ve Kültürel Boyutu, 2.Basım, Türk Tarih Kurumu Basımevi |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|