Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Neslihan Salman |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; meslek rehberliği ve kariyer danışma alanında kullanılan ölçme araçlarını uygulama, değerlendirme ve yorumlama, meslekleri inceleme, mesleki rehberlik için etkinlik geliştirme, uygulama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme; kariyer gelişim programları hazırlama ve uygulama; bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışmanlığı yapma. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Meslek rehberliği ve kariyer danışma alanında kullanılan ölçme araçlarını uygular.
2. Meslek rehberliği ve kariyer danışma alanında kullanılan ölçme araçlarından elde edilen sonuçları değerlendirir.
3. Meslek rehberliği ve kariyer danışma alanında kullanılan ölçme araçlarından elde edilen sonuçları yorumlar.
4. Meslekleri incelemede kullanabilecek ölçütleri açıklar.
5. Mesleki gelişim programlarının hazırlanması ve uygulanması sürecini açıklar.
6. Bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışma sürecini açıklar.
7. Mesleki rehberlik için etkinlik geliştirir.
8. Mesleki rehberlik için etkinlik uygular.
9. Mesleki rehberlik için uyguladığı etkinliği yorumlar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtılması |
2. Hafta |
Meslek inceleme formunun tanıtılması; KDE, ABKÖ ve MOÖ’nun tanıtılması |
3. Hafta |
KDE, ABKÖ ve MOÖ’nun tanıtılması |
4. Hafta |
Öğrencilerin meslek inceleme formlarının sınıf ortamında incelenmesi |
5. Hafta |
KDE, ABKÖ ve MOÖ sonuçlarına dayalı olarak profil oluşturma ve değerlendirme |
6. Hafta |
KDE, ABKÖ ve MOÖ sonuçlarına dayalı olarak profil oluşturma ve değerlendirme |
7. Hafta |
Meslek rehberliği ve kariyer danışmayla ilgili grup rehberliği program örneklerinin incelenmesi; Meslek rehberliği için grup rehberliği etkinliği geliştirme ödevinin verilmesi |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Geliştirilen etkinliklerin incelenmesi |
10. Hafta |
Uygulanan etkinliklerin incelenmesi |
11. Hafta |
Uygulanan etkinliklerin incelenmesi |
12. Hafta |
Ramazan Bayramı |
13. Hafta |
Uygulanan etkinliklerin incelenmesi |
14. Hafta |
Bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışma süreci |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kuzgun, Y. (2017). Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı. Ankara: Nobel
Yeşilyaprak, B. (2020). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem.
Sharf, R. S. (2017). Kariyer Gelişim Kuramlarının Kariyer Danışmasına Uygulanması (Çev. Ed. F.Bacanlı & K. Öztemel). Ankara: Pegem.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|