Ders Sorumluları
|
Prof.Dr. Mustafa KILIÇ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Davranış bozukluklarının; 1) Tarihsel gelişimini anlayabilme. 2) Oluşumunu ve nedenlerini görebilme 3) Klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütlerini öğrenme 4) Psikolojik bozuklukları tanıma 5) Müdahale boyutunda özellikle, “Koruyucu Ruh Sağlığı” açısından bireylere yardımcı olabilme
|
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin , normal ve normaldışı davranış bozukluklarının nedenlerini , kriterlerini ve sınıflandırılması ile ilgili temel kavram ve anlayışlar kazanmaları
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve basarılı olan öğrencilerin Davranıs Bozuklukları alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar sunlardır. 1) Davranıs Bozukluklarının nedensel etkileri ve bakıs açılarına iliskin bilgi sahibi olur. 2) Klinik değerlendirme tanı ve tedavi yaklasımlarına yönelik bilgi edinir. 3) Davranıs bozuklukları hakkındaki kuramsal bilgiye basvurarak bireylerin gösterdiği belirtileri tanır. 4) Davranıs bozukluğu sınıflamalarını tanır ve davranıs sağlığının korunabilmesi için gerekli yönlendirmeyi yapar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Çocuk Psikiyatrisinin Tarihçesi |
2. Hafta |
Çocuğun Psikiyatrik Değerlendirilmesi |
3. Hafta |
Çocuklarla görüşme ve gözlem |
4. Hafta |
Çocukluk psikozları |
5. Hafta |
Çocukluk psikozları |
6. Hafta |
Çocuklarda duygusal bozukluklar |
7. Hafta |
Çocuklarda duygusal bozukluklar |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Çocuklarda duygusal bozukluklar |
10. Hafta |
Erinlik dönemlinde gelişimsel açıdan ortaya çıkan sorunlar |
11. Hafta |
Erinlik dönemlinde gelişimsel açıdan ortaya çıkan sorunlar |
12. Hafta |
Ergenlik ve sorunları |
13. Hafta |
Ergenlik ve sorunları |
14. Hafta |
Genel tekrar, soru, cevap, tartışma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1) Geçtan Engin (1974) Çağdaş İnsanda Normal Dışı Davranışlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Ankara 2) Köroğlu Ertuğrul. (2005). DSM IV. TR Tanı Ölçütleri. Başvuru El Kitabı. Hekimler Yayın Birliği. Ankara. 3) Köroğlu Ertuğrul ve Güleç Cengiz. (2006) Psikiyatri Temel Kitabı. Nobel Tıp Kitapevleri. 4) Öztürk, M.O (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: hekimler Yayın Birliği. 5) Tükel, R. veÇakır, S. Psikiyatri. (2014). İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi. Nobel Tıp Kitapevleri. İstanbul.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY2 | | | | | PY3 | | | | | PY4 | 5 | 5 | 5 | | PY5 | | | | | PY6 | | | | | PY7 | | | | | PY8 | | | | | PY9 | | | | | PY10 | | | | | PY11 | | | | | PY12 | | | | | PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY14 | 3 | | 2 | | PY15 | | | | | PY16 | | | | | PY17 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY18 | | | | | PY19 | | | | | PY20 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY21 | | | | | PY22 | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
|