Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Burcu Tibet |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı çok tartışılan öğretmen rolünün en etkili ve anlamlı biçimde kullanıldığı öğrenme ve öğretme ortamlarının hazırlanabilmesi için gereken bilgi ve becerilerin öğretmen adaylarına kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders eğitim ve öğretim sürecinde kullanılabilecek her türlü kavram, araç ve tekniğin etkili ve anlamlı bir öğrenme süreci gerçekleştirmede en etkin biçimde kullanılarak öğretmenin rolünün vurgulandığı sınıf yönetimi alanının eğitim bilimleri alanındaki öğrencilere aktarılmasını kapsamaktadır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şöyledir; 1. Etkili bir öğrenme ortamını hazırlayabilecek öğretim becerilerini tanımlamak 2. Öğretim araç ve tekniklerini etkin bir biçimde kullanmak 3. Öğrenenlerin motivasyon düzeyini artırarak etkin öğrenme ortamları hazırlamak. 4. Öğrenme ortamlarının etkinliğini olumsuz etkileyen davranışlar ile başaçıkabilmek. 5. Paydaşların ilgi ve beklentilerini olumlu yönde yöneterek öğrenme ortamlarının etkinliğini arttırmak. 6. Hukuki sorunlar karşısında hangi davranışları sergilemesi gerektiğini tanımlamak. 7. Kişisel ve kariyer gelişimi adına doğru kararlar verebilmek.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Öğretim Becerilerinin Yönetimi
|
2. Hafta |
Uygulama (Öğretim Becerileri)
|
3. Hafta |
Kaynakların Yönetimi
|
4. Hafta |
Uygulama (Kaynak Yönetimi)
|
5. Hafta |
Öğrenci Öğrenmesinin Yönetimi
|
6. Hafta |
Ölçme ve Değerlendirmenin Yönetimi
|
7. Hafta |
Uygulama (Ölçme ve Değerlendirme)
|
8. Hafta |
Arasınav
|
9. Hafta |
Öğrenci Davranışlarının Yönetimi
|
10. Hafta |
Veli İlişkileri Yönetimi
|
11. Hafta |
Stres Yönetimi
|
12. Hafta |
Zaman Yönetimi
|
13. Hafta |
Kariyer Planlama ve Mesleki Gelişim
|
14. Hafta |
Final Sınavı
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Finger, J. ve Bamford, B. Sınıf Yönetimi Stratejileri : Öğretmen Kılavuzu, Çeviren: Karaköse T. 2. Finger, J. ve Bamford, B. The Classroom Teacher's Book of Management Essentials
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | PY1 | | | | | | | | | PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY3 | | | | | | | | | PY4 | | | | | | | | | PY5 | | | | | | | | | PY6 | | | | | | | | | PY7 | | | | | | | | | PY8 | | | | | | | | | PY9 | | | | | | | | | PY10 | | | | | | | | | PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY13 | | | | | | | | | PY14 | | | | | | | | | PY15 | | | | | | | | | PY16 | | | | | | | | | PY17 | | | | | | | | | PY18 | | | | | | | | | PY19 | | | | | | | | | PY20 | | | | | | | | | PY21 | | | | | | | | | PY22 | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |