EĞT401


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Rehberlik EĞT401 İngiliz Dili Eğitimi (2015 Öncesi Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
07
(Güz)
42 90 132 3 5

Ders Sorumluları Yrd. Doç .Dr. Tülay MAŞRABACI
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Rehberlik ve psikolojik danışmanın öğrencinin okul ve özel yaşamındaki öneminin vurgulanması,içselleştirilmesi
Dersin İçeriği Danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavram ve ilkeler, danışma ve rehberliğin tarihçesi, alanı ve dalları, kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, danışma süreci, danışma kuramları, danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersin sonunda öğrenciler, 1- Çağdaş Egitimde rehberlik ve psikolojik danışma kavramının butunlestirici(tamamlayıcı) yönünü 2- Bu alanda doğrudan hizmet verenlerle,Dolaylı olarak hizmet verenlerin ekip anlayışını 3- Rehberliğin 3 bileşimi olan Eğitsel,Mesleki ve Kişisel Rehberlik alanlarını 4- Bu hizmetler icinde Özel Eğitim'in kaynaştırma modelini Öğrenerek çalışacakları okullarda tanıtım,uygulama ve kurma becerisi gelistirebileceklerdir.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik kavramını anlama
2. Hafta Rehberliğin Türleri
3. Hafta Okul Reh.ve Psi.Danısma Servisinin Hizmet Alanları
4. Hafta Eğitsel Rehberlik Hizmetleri
5. Hafta Mesleki Rehberlik Hizmetleri
6. Hafta Önceki konuların genel bir tekrarı
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Kişisel Rehberlik Hizmetleri
9. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri
10. Hafta Ozel Eğitim ve Rehberlik
11. Hafta Okullarda Rehberlik hizmetlerinin hazırlanması
12. Hafta Rehberlikte Örgüt ve Personel
13. Hafta Önceki konuların genel tekrarı
14. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Can,G (2002).Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara Yeşilyaprak B (2003), Egitimde Rehberlik Hizmetleri,Ankara Yeşilyaprak ,B ( 2004) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi,Ankara Korkut,F (2004) Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma ,Ankara Kaya,A ( 2005 ) Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara Deniz,E ve Erozkan,A (2006) Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara Aydın,A (2007), Eğitim Psikolojisi,Ankara Yıldırım,İ ( 2008) Eğitim Psikolojisi,Ankara Can,Gürhan (2013) Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara
Staj / Uygulama Yok
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi
 

ÖÇ1

ÖÇ2

ÖÇ3

ÖÇ4

PY1

3

 

 

 

PY2

 

 

 

4

PY3

 

 

 

 

PY4

 

 

 

 

PY5

 

 

 

 

PY6

 

 

 

 

PY7

 

 

 

 

PY8

 

 

 

 

PY9

 

 

 

 

PY10

 

 

 

 

PY11

 

 

 

 

PY12

 

 

 

 

PY13

 

 

 

 

PY14

 

 

 

 

PY15

 

 

 

 

PY16

3

5

5

5

PY17

 

 

 

 

PY18

 

4

4

4

PY19

 

 

 

 

PY20

 

 

 

 

PY21

 

3

3

3

PY22

 

 

 

 

* Katkı Düzeyi:       1 Çok düşük     2 Düşük     3 Orta     4 Yüksek     5 Çok yüksek