Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Faranak Abbaszad Tehrani |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin dil gelişimi ve yeterliği ile ilgili değerlendirmelerde kullanılan temel kavramları, süreçleri ve uygulamaları öğrenmesi için planlanmıştır. Bu derste aynı zamanda çeşitli gruplarda farklı sınav tekniklerinin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi konularında bilgi kazandırılacaktır.
|
Dersin İçeriği |
Öğretim ve değerlendirme
Sınavların Problem çözme şeklinde sunumu
Sınav ve değerlendirme türleri
Sınav soruları hazırlama
Sınav hazırlama basamakları
Dilbilgisi, Sözcük, okumai dinleme, yazma ve sözlü anlatım sınavları
Sınav hazırlamada teorik ve pratik bilgiler
Sınavlarda güvenilirlik, geçerlilik ve pratiklik |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin (dersin adı) alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 izledikleri ders örneklerini profesyonel bir biçimde eleştirebilecekler ve gereken durumlarda izlenen dersi geliştirmek için öneriler sunabileceklerdir
ÖÇ-2 öğretecekleri konu ve öğrencilerinin İngilizce seviyesi, ilgi alanları, zihinsel olgunlukları gibi temel faktörleri göz önünde bulundurarak etkili ders planlaması yapabileceklerdir.
ÖÇ-3 İngilizce kelime öğretmek için iletişime dayalı aktiviteler geliştirebileceklerdir
ÖÇ-4 İngilizce dilbilgisi öğretmek için iletişime dayalı aktiviteler geliştirebileceklerdir
ÖÇ-5 Öğretmen adayları görev odaklı dil öğretimi yönteminin dayandığı teorileri anlayabileceklerdir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Sınıf temelli araştırma ilkeleri, yöntemleri |
2. Hafta |
Sınıf temelli araştırma örnekleri |
3. Hafta |
Uygulama |
4. Hafta |
Eylem araştırması ilkeleri ve yöntemleri |
5. Hafta |
Eylem araştırması örnekleri |
6. Hafta |
Uygulama |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Dil öğrenim sorunları |
9. Hafta |
Dil öğrenim sorunlarının Saptanması |
10. Hafta |
Dil öğrenim sorunlarının düzeltilmesine yönelik aktivite hazırlama |
11. Hafta |
Aktivite hazırlama |
12. Hafta |
Güncel yaklaşımlar |
13. Hafta |
Güncel yaklaşımlar |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
30 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
30 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders notları .
Makaleler
Task for Teacher Educatıon ( Rosie Tanner:Catherine Green : Longman Learning Teaching (Jim Scrivener
:Heineman )
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ 1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | ÖÇ 4 | ÖÇ 5 | ÖÇ 6 | ÖÇ 7 | PY 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | PY 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | PY 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | PY 10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY 11 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 13 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | PY 14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY 16 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 17 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY 18 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | PY 19 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY 20 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 21 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 22 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 23 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | PY 24 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY 25 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | PY 26 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 27 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 28 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 29 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|