Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. F. Hüriyet KONUR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı içerik açısından zengin edebi metinlerin dil öğretiminde hangi alanlarda kullanılabileceğini
araştırmak ve edebiyatın dil öğrenimini ve öğrencilerini hem dilsel hem de sanatsal olarak nasıl
zenginleştirebileceğini göstermektir. |
Dersin İçeriği |
Bu derste İngiliz ve Amerikan edebiyatından seçilen kısa hikâyelerin tamamı ve romanlardan seçilen alıntılar dil
ve biçem açısından incelenir ve bu eserlerin dil öğretiminde nasıl kullanıldığını gösteren çeşitli etkinliklerden
örnekler sunulur. Ayrıca öğrencilerden seçtikleri bir edebi eseri öğretilenler doğrultusunda uygulamaları beklenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Edebiyatı dil öğretiminde kullanabilme
ÖÇ-2 Edebi metinlere yaklaşıp derste kullanabilme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
What is literature - Language of literature |
2. Hafta |
Using Literature in the Language Classroom |
3. Hafta |
Approaches to using literature with the language learner |
4. Hafta |
Material design and lesson planning: Short Stories |
5. Hafta |
Short stories - tasks and activities |
6. Hafta |
Student presentations |
7. Hafta |
Student presentations |
8. Hafta |
Student presentations |
9. Hafta |
Material design and lesson planning: Novels |
10. Hafta |
Novels (selected extracts) - tasks and activities |
11. Hafta |
Student presentations |
12. Hafta |
Student presentations |
13. Hafta |
Student presentations |
14. Hafta |
Student presentations |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
20 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Lazar, Gillian - 1993 - Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. . |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | PY1 | 1 | 2 | PY2 | 4 | 5 | PY3 | 1 | 3 | PY4 | 2 | 3 | PY5 | 2 | 3 | PY6 | 2 | 1 | PY7 | 4 | 4 | PY8 | 3 | 4 | PY9 | 3 | 3 | PY10 | 2 | 2 | PY11 | 1 | 1 | PY12 | 3 | 3 | PY13 | 4 | 3 | PY14 | 3 | 3 | PY15 | 1 | 2 | PY16 | 3 | 2 | PY17 | 2 | 2 | PY18 | 1 | 3 | PY19 | 2 | 2 | PY20 | 1 | 1 | PY21 | 3 | 2 | PY22 | 3 | 3 | PY23 | 2 | 3 | PY24 | 1 | 1 | PY25 | 3 | 3 | PY26 | 2 | 3 | PY27 | 3 | 3 | PY28 | 3 | 3 | PY29 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |