Ders Sorumluları
|
Prof.Dr. Mehmet DEMİREZEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilerin geleneksel ve çağdaş dil çalışmalarındaki temel ayrımları, kavramları, dilin özellikle
yapısal boyutunu (ses, biçimbirim, sözdizimi) inceleyerek bu bilgilerin yabancı dil öğretimiyle ilişkileri konusunda
bilinç geliştirmeleridir. |
Dersin İçeriği |
Dilin kökeni; insan dili ve öteki iletişim dizgeleri arasındaki ayrımlar; sesbilgisi, sesbilim, biçimbilgisi ve
sözdiziminde temel kavramlar; dilin yapı ve anlam boyutu; dilbilimin yapısal düzlemlerinin dil öğretimiyle
ilişkilerinin incelenmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Bilgi ve davranış geliştirdiklerinde dile ilişkin daha bütüncül ve bilimsel bir bakış açısına sahip olma
ÖÇ-2Dilin değişik düzlemlerinden yola çıkarak dil öğretiminde yapısal boyuttaki çalışmaları değerlendirebilecek ve
bunları etkili biçimde uygulayabilme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Traditional and modern language studies; basic features of modern linguistics |
2. Hafta |
The origins of language; the natural sound source and other hypotheses; study questions |
3. Hafta |
Human language and animal communication; displacement, arbitrariness, productivity, cultural
transmission, duality… |
4. Hafta |
The development of writing: pictograms, ideograms, logograms, syllabic and alphabetic writing |
5. Hafta |
The sounds of language: phonetics; place of articulation, manner of articulation and voicing. Diphtongs;
vowel and consonant charts;IPA |
6. Hafta |
The sound patterns of language: phonology; phonemes , phones and allophones; minimal pairs; phonetics
and phonology in ELT |
7. Hafta |
Words and word formation processes; etymology; prefixes, suffixes, infixes;research tasks |
8. Hafta |
Review of the basic issues and discussion; study questions |
9. Hafta |
Morphology: morphemes and allomorphs, free and bound morphemes;problems in morphological
description |
10. Hafta |
Phrases and sentence grammar: traditional grammar; prescriptive and descriptive approaches in
grammar ; IC analysis |
11. Hafta |
Syntax: generative grammar; deep and surface structure; structural ambiguity |
12. Hafta |
Semantics; types of meaning; semantic roles, agent and theme, instrument and experiencer, location,
source and goal. |
13. Hafta |
Lexical relations: synonymy, antonymy, hyponymy,polysemy;;collocations
Syntax and semantics in language teaching. |
14. Hafta |
Review: discussion of the basic issues and relationships |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Yule,G. (1985) The study of language:an introduction.CUP.
Kocaman,A.(ed) (2006)Dilbilim: temel kavramlar, sorunlar, tartışmalar. Dil Derneği Y., Ankara.
Victoria,F&Rodman,R.(1988) An introduction to language.NewYork,Harcourt Brace.
Crystal,D. (1992) An encyclopedic dictionary of language and linguistics. Cambridge:Basil Blackwell.
Kocaman,A.& N.Osam.(2000) Uygulamalı dilbilim ve yabancı dil öğretimi terimleri sözlüğü.Hitit Y. Ankara.
Aronoff,M&Rees-Miller,J. (2003) The handbook of linguistics.Blackwell.
Johnson,K.& H.Johnson (2004)Encyclopedia of applied linguistics. Blackwell |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | PY1 | 4 | 4 | PY2 | 1 | 1 | PY3 | 4 | 3 | PY4 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 1 | PY6 | 4 | 4 | PY7 | 3 | 1 | PY8 | 3 | 1 | PY9 | 2 | 2 | PY10 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 2 | PY12 | 1 | 2 | PY13 | 1 | 1 | PY14 | 4 | 5 | PY15 | 2 | 1 | PY16 | 4 | 3 | PY17 | 2 | 2 | PY18 | 2 | 4 | PY19 | 1 | 2 | PY20 | 1 | 1 | PY21 | 3 | 1 | PY22 | 2 | 1 | PY23 | 1 | 2 | PY24 | 1 | 1 | PY25 | 1 | 3 | PY26 | 3 | 1 | PY27 | 3 | 2 | PY28 | 3 | 2 | PY29 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |