Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
İngiliz Dilinin öğrenme ve öğretimle ilgili alanları (sesletim, sözcük, dilbilgisi, pragmatik/sözle) Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi konusunda yapılan araştırmalarla ilgili genel bilgi
|
Dersin İçeriği |
Bu ders, ikinci dil edinimi araştırmacılarının, uygulamalı dilbilimcilerin ve yabancı dil öğretiminde yer alan kişilerin son yıllarda tartışmakta oldukları konulara ışık tutmak için planlanmıştır. Bazı konular var olan fikirlerin yeniden yapılandırılmasını, diğerleri ise yabancı dil öğretiminin bir parçası olduğu daha geniş bir kavram olan öğrenme ve öğretim konularında son yıllarda ortaya atılan fikirleri içermektedir. “Eleştirel teori” son yıllarda öğretimde etkili olmaktadır. Bu nedenlede bu derste bu tür gelişmelerin temelleri, uygulamaları ve bunun neticesinde ortaya çıkan yeni iş alanları tartışılacaktır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 kullanılan dilin bileşenleriyle ilgili üst düzey bilgi edinmek; dilin kültürle ilişkisi ve değişimi
ÖÇ-2 Yabancı dil öğreniminde karşılaşılan güçlükleri değerlendirmek
ÖÇ-3Öğrencilerin öğrenim özgeçmişlerinin dil öğrenme süreçlerini nasıl etkilediğini anlamak
ÖÇ-4 dil öğrenimindeki bazı teori ve yaklaşımların içeriğini ve tarihsel gelişimini anlayabilmek
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Teacher Development |
2. Hafta |
Learner autonomy, Techer Development |
3. Hafta |
Teaching Mixed-Level Classes
|
4. Hafta |
Teaching Mixed-Level Classes |
5. Hafta |
Teaching Large Classes |
6. Hafta |
Teaching Large Classes |
7. Hafta |
Task based Language Teaching |
8. Hafta |
MIDTERM |
9. Hafta |
Task based Language Teaching
|
10. Hafta |
Teaching English for Specific Purposes
|
11. Hafta |
Teaching English for Specific Purposes
|
12. Hafta |
Teaching Adults |
13. Hafta |
Teaching Adults
|
14. Hafta |
Technology In the Classroom
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Brown, H. Douglas, Teaching By Principles; An Interactive Approach to Language Pedagogy, pearson Education, 10 bank Street, White Plains, NY 10606, 2007.
Scrivener, Jim. LEARNING TEACHING; Teacher Development series. Halley Court, Jordan Hill, Oxford OX2 8EJ; Heinemann English Language Teaching, 2010
Harmer, Jeremy, The Practice of English Language Teaching, Pearson Education Limited, Edinburgh Gate, Harlow, Essex, CM20 2JE, England, 2001
Burns, Anne and Jack C. Richards, The Cambridge Guide to Pedagogy and Practice in Second Language Teaching, Cambridge University Press, 32 Avenue of America, New York, NY 10013-2473, USA, 2012
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ 1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | ÖÇ 4 | PY 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 8 | 2 | 1 | 1 | 2 | PY 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY11 | 1 | 1 | 3 | 2 | PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY13 | 2 | 1 | 1 | 3 | PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY15 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY16 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY17 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY18 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY19 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|