Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Başak KARATEKE |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Özel eğitimin tanınması, özel eğitim alanının bilgisi, özel eğitime muhtaç çocukların tanınması, özel eğitime
muhtaç olma nedenlerinin bilgisi, özel eğitime muhtaç çocukların sınıflandırılması ve güncel özel eğitim
uygulamalarıdır.
|
Dersin İçeriği |
Bu ders; Özel eğitime muhtaç çocukların tanınması, özel eğitime muhtaç olma nedenlerinin bilgisi, zihin
engelli çocuklar, duygusal bozukluğu olan çocuklar, görme engelli çocuklar, işitme yetersizliği olan çocuklar,
öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve güncel özel eğitim uygulamalarının tartışıldığı bir derstir
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Özel eğitim alan bilgisine sahip olma
ÖÇ-2 Özel eğitime muhtaç olma nedenlerini belirleme
ÖÇ-3Özel eğitime muhtaç öğrencileri sınıflandırma ve güncel özel eğitim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Özel gereksinimli çocuklar |
2. Hafta |
Özel Eğitime muhtaç olmanın nedenleri |
3. Hafta |
Özel eğitimin tarihçesi
|
4. Hafta |
Zeka geriliği olan çocuklar |
5. Hafta |
Zeka geriliği olan çocuklar |
6. Hafta |
Duygusal bozukluğu olan çocuklar |
7. Hafta |
Duygusal bozukluğu olan çocuklar |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Görme yetersizliği olan çocuklar |
10. Hafta |
İşitme yetersizliği olan çocuklar |
11. Hafta |
İşitme yetersizliği olan çocuklar |
12. Hafta |
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar |
13. Hafta |
Güncel Özel Eğitim Uygulamaları |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- “Özel Eğitime Giriş”Editör: Ayşegül Ataman
2- “Özel Eğitime Giriş” Yahya Özsoy, Mehmet Özyürek, Süleyman Eripek
3- “Özel Eğitime Giriş” Mitat Enç and the others
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 4 | 4 | 3 | PY6 | 1 | 1 | 1 | PY7 | 1 | 1 | 1 | PY8 | 1 | 1 | 1 | PY9 | 3 | 3 | 3 | PY10 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 1 | 1 | 1 | PY15 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 1 | 1 | 1 | PY17 | 1 | 1 | 1 | PY18 | 1 | 1 | 1 | PY19 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 1 | 1 | 1 | PY22 | 3 | 4 | 5 | PY23 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 4 | 3 | 5 | PY25 | 5 | 4 | 5 | PY26 | 3 | 4 | 4 | PY27 | 4 | 4 | 4 | PY28 | 4 | 4 | 4 | PY29 | 3 | 4 | 4 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |