Ders Sorumluları
|
Assist. Prof.Dr. Aslıhan ERMAN ASLANOĞLU |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık); eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz-değerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme. |
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araç-gereç, yöntem ve tekniklere ilişkin kuram, kavram ve uygulamaların kazandırılmasının sağlanması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini bilir.
ÖÇ-2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikleri (güvenirlik,
geçerlik, kullanışlılık); eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini inceler.
ÖÇ-3 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını geliştirebilir.
ÖÇ-4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçları (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler,
çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük
araçları (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma
projeleri, akran değerlendirme, öz-değerlendirme, tutum ölçekleri) karşılaştırır.
ÖÇ-5 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemleri bilir.
ÖÇ-6 Öğrenme çıktılarını değerlendirir, not verme alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirmeyi bilir ve uygular.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ölçmenin Temel Kavramları (Ölçme-ölçme türleri vb.) |
2. Hafta |
Ölçmenin Temel Kavramları (Değerlendirme-değerlendirme türleri) |
3. Hafta |
Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Hata-Hata türleri-Güvenirlik-Güvenirlik türleri ve belirleme yöntemleri) |
4. Hafta |
Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Geçerlik- Geçerlik türleri ve belirleme yöntemleri) |
5. Hafta |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve sınıflaması |
6. Hafta |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları (Yazılı yoklamalar, sözlü yoklamalar….vb.) |
7. Hafta |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları (Seçme ve sınıflama gerektiren testler) |
8. Hafta |
ARASINAV |
9. Hafta |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları (Ödevler, Projeler, Portfolyolar, Rubrikler…) |
10. Hafta |
Ölçme sonuçları üzerinde yürütülebilecek istatistiksel işlemler |
11. Hafta |
Normal dağılım ve standart puanlar |
12. Hafta |
Test geliştirme |
13. Hafta |
Madde ve test istatitikleri |
14. Hafta |
Madde ve test istatitikleri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 2008, Yargı yayıncılık |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY9 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY17 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY18 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY19 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY21 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY22 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY23 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | PY26 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | PY27 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | PY28 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY29 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |