Ders Sorumluları
|
Prof.Dr. Semra GÜVEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrenme ve öğretme kuramları arasındaki ilişkiyi kurabilme, bu kuramlara ve taksonomilere dayanarak ders içerisinde karşılaşılan emosyonlarla başetme konusunda öğretmenlere rehberlik etme. |
Dersin İçeriği |
Öğrenme kuramları ve öğretim kuramları ilişkisi ve ders sürecinde söz konusu olan bazı emosyonlar; dersin yapısal faktörlerinin analizi; psikolojik ve içeriksel konu taksonomileri; derslerde kullanılan yöntemler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin elde edeceği öğrenim kazanımları şöyledir: 1. derslerde karşılaşılan hem agresyon, sınav korkusu ve ders çalışma becerileri hem de dersleri/ okulu tekdüze bulma konusunda gerek öğretmenler ve gerekse anne-babalara rehberlik etme. 2. danışanlara bu konularda rehberlik yardımı sağlama, 3. öğretmenlere yaptıkları planlar hakkında sınıf disiplini sağlamaları açısından yol gösterme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
- Öğrenme ve deneyim ilişkisi - Öğrenme tipolojisinde Gagne - Öğrenme biçimlerinin karşılaştırılması (Doğal öğrenme ve okulda Öğrenme; Anlamsız Öğrenme ve anlamsız Öğrenme; Kasıtlı Öğrenme ve Yan Öğrenme; Kabul Ederek Öğrenme ve buluş Yoluyla Öğrenme)
|
2. Hafta |
Öğrenme biçimlerinin karşılaştırılması (Doğal öğrenme ve okulda Öğrenme; Anlamsız Öğrenme ve anlamsız Öğrenme; Kasıtlı Öğrenme ve Yan Öğrenme; Kabul Ederek Öğrenme ve buluş Yoluyla Öğrenme)
|
3. Hafta |
- Öğretim kuramları açısından öğrenme - Kuramlarının irdelenmesi (Davranışçı Öğrenme Kuramı, Gestalt ve Bütünlük Psikolojisi) * Pekiştireçler |
4. Hafta |
- Öğretimin tanımı ve karakteristik özellikleri - Öğretim biçimleri (tanımlayıcı öğrt., kazandırıcı öğrt., örneğe dayalı öğrt., programlı öğrt., alanlar üzerinde yaygınlaşan öğrt.) |
5. Hafta |
Dersin tanımı - Dersin formal özellikleri: organizasyon; etkileşim kurumsallaşma - Dersin yapısal özellikleri * Hedefe uyum * içerik belirleme * Yöntem biçimlendirme (fonetik seçicilik; derslerdeki ilkeler; medya seçimi; öğretim biçimleri; sosyal biçimler) |
6. Hafta |
Öğretimin analizi * Taksonomiler |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Ders sürecindeki Emosyon'lar (ödev yükleme; aile beklentileri; öğretmen beklentileri; öğrenci beklentileri arasındaki uyumsuzluk değişkeni) * Sınav kaygısı * Sınıfta agresyon |
9. Hafta |
Ders sürecindeki Emosyon'lar * Dersleri cansıkıcı bulma, Matematik dersi örneği |
10. Hafta |
Çalışma alışkanlıkları ve öğrenci tutumları |
11. Hafta |
Çeşitli öğretim yöntemleri |
12. Hafta |
Çeşitli öğretim yöntemleri |
13. Hafta |
Constructuvizm |
14. Hafta |
Öğretim planı hazırlama |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
- Schröder,H. Lernen Lehren Unterricht Hand und Lehrbücher der Paedagogik R.Oldenburg Verlg.
- Bloom,B.S. (1976) Taxonomie von Lernzielen im kognitiven Bereich Beltz Studienbuch
- Gözütok, D. (2011) Öğretim İlke ve Yöntemleri
- Küçükahmet, L. (2014) Öğretim İlke ve Yöntemleri |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 2 | 2 | 2 | PY6 | 1 | 1 | 1 | PY7 | 1 | 1 | 1 | PY8 | 1 | 1 | 2 | PY9 | 5 | 3 | 4 | PY10 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 2 | 1 | 1 | PY13 | 2 | 1 | 1 | PY14 | 1 | 1 | 1 | PY15 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 1 | 1 | 1 | PY17 | 1 | 2 | 1 | PY18 | 4 | 3 | 5 | PY19 | 2 | 1 | 1 | PY20 | 1 | 2 | 3 | PY21 | 2 | 2 | 3 | PY22 | 3 | 3 | 5 | PY23 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 3 | 3 | 5 | PY26 | 2 | 2 | 3 | PY27 | 2 | 2 | 2 | PY28 | 2 | 2 | 3 | PY29 | 1 | 1 | 1 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |