ELTE007


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi ELTE007 İngiliz Dili Eğitimi (2018-2019 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
05
(Güz)
80 40 120 2 4

Ders Sorumluları Öğr. Gör. Dr. Gültekin Boran
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Bu ders dönem sonuna kadar katılan öğrencilere şu kazanımları edindirmeyi amaçlamaktadır: Öğrenciler İngilizce kelimeler arsındaki ilişkileri kavrayacaklardır. Öğrenciler kelimelerin anlamlarını öğrencilere kavratmak için teknikler öğrenecek ve öğretecekleri kelimelerin anlamlarına ve özelliğine uygun teknikler seçebileceklerdir. Öğrenciler öğrettikleri kelimelerin kavranıp kavranmadığını kontrol etmek için kavram kontrolü soruları hazırlayabileceklerdir. Öğrencilerin ders planı hazırlayabilmesini sağlamak diğer bir amaçtır.
Dersin İçeriği Eşdizimli kelimeler (collocations) ve çeşitleri. Kelimelerin anlamlarının öğretilmesi. Kelime anlamını öğretmek için teknikler. Kelime öğretiminde bağlam kullanımı. Bağlam kullanma nedenleri. Çok anlamlı kelimeler, farklı anlamlı eşsesli kelimeler. Kibarlaştırma (euphemism). Kelime öğretiminde oyunlar, Kelimelerin kayıtlarını tutma. Farklı kayıt tutma teknikleri. Öğrencilerin kelimelerin kavramsal olarak anlayıp anlamadıklarını kontrol etme tekniği ve kavramsal algılama soruları hazırlama. Kelime öğretimi ders planı hazırlama. Kelime öğretiminde kayıt tutma teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Öğrenciler İngilizce kelimeler arasındaki ilişkileri anlam ve yapı bakımından kavrayacaklardır. 2. Geleceğin İngilizce öğretmeni olan öğrenciler kelimelerin anlamlarını öğrenciye kavratmak için uygun teknikler seçebilecek ve uygulayabileceklerdir. 3. Öğrenciler kelime öğretimi planı hazırlayabilecektir. 4. Öğrenciler kelime öğretimi için oyunlar öğrenip uygulayabileceklerdir. 5. Öğrenciler kavram kontrolü soruları hazırlayıp sorabileceklerdir.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Öğrencilerle tanışma, dersin ve ders içeriğinin tanıtılması.
2. Hafta Kelime öğrettiğimizde kelimelerin hangi özelliklerini öğretiliriz?
3. Hafta Kelime bilmek ne anlama gelir? Kelimelerin çeşitli özellikleri.
4. Hafta Kelime çeşitleri, Eşdizimli kelimeler. Eşdizimli kelime çeşitleri.
5. Hafta Eşdizimli kelime örnekleri, Eşdizimli kelimeler üzerine alıştırmalar.
6. Hafta Eşdizimli kelime örnekleri, Eşdizimli kelimeler üzerine alıştırmalar.
7. Hafta Eşdizimli kelimeler üzerine alıştırmalar ve sınav öncesi konuların gözden geçirilmesi.
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Kavram kontrolü soruları. Kavram kontrolü sorularının hazırlanışı.
10. Hafta Kelime öğretimi ders planı ve hazırlanışı.
11. Hafta İngilizce kelimelerin kibar şekilleri (Euphemism).
12. Hafta İngilizcede benzetim örnekleri (mecaz).
13. Hafta İngilizcede yakın çok anlamlı kelimeler, Uzak eşanlamlı kelimeler, Eş sesletimli farklı anlamlı kelimeler, Eş yazılışlı farklı anlamlı kelimeler.
14. Hafta Konuların gözden geçirilmesi ve genel tekrar.
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Scrivener, J. (2001). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. London: McMillian. Tanner, R. & Green, C. (2003). Tasks for Teacher Education: a Reflective Approach. Malaysia: Longman.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

PÇ 1

PÇ 2

PÇ 3

PÇ 4

PÇ 5

PÇ 6

PÇ 7

PÇ 8

PÇ 9

PÇ 10

PÇ 11

PÇ 12

PÇ 13

PÇ 14

PÇ 15

PÇ 16

PÇ 17

PÇ 18

PÇ 19

PÇ 20

PÇ 21

PÇ 22

ÖÇ 1

1

1

1

1

1

1

4

5

2

4

2

5

1

1

1

1

1

1

4

5

2

4

ÖÇ 2

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

ÖÇ 3

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

ÖÇ 4

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5