Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Dr. Gültekin Boran |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders dönem sonuna kadar katılan öğrencilere şu kazanımları edindirmeyi amaçlamaktadır: Öğrenciler İngilizce kelimeler arsındaki ilişkileri kavrayacaklardır. Öğrenciler kelimelerin anlamlarını öğrencilere kavratmak için teknikler öğrenecek ve öğretecekleri kelimelerin anlamlarına ve özelliğine uygun teknikler seçebileceklerdir. Öğrenciler öğrettikleri kelimelerin kavranıp kavranmadığını kontrol etmek için kavram kontrolü soruları hazırlayabileceklerdir. Öğrencilerin ders planı hazırlayabilmesini sağlamak diğer bir amaçtır. |
Dersin İçeriği |
Eşdizimli kelimeler (collocations) ve çeşitleri. Kelimelerin anlamlarının öğretilmesi. Kelime anlamını öğretmek için teknikler. Kelime öğretiminde bağlam kullanımı. Bağlam kullanma nedenleri. Çok anlamlı kelimeler, farklı anlamlı eşsesli kelimeler. Kibarlaştırma (euphemism). Kelime öğretiminde oyunlar, Kelimelerin kayıtlarını tutma. Farklı kayıt tutma teknikleri. Öğrencilerin kelimelerin kavramsal olarak anlayıp anlamadıklarını kontrol etme tekniği ve kavramsal algılama soruları hazırlama. Kelime öğretimi ders planı hazırlama. Kelime öğretiminde kayıt tutma teknikleri.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Öğrenciler İngilizce kelimeler arasındaki ilişkileri anlam ve yapı bakımından kavrayacaklardır.
2. Geleceğin İngilizce öğretmeni olan öğrenciler kelimelerin anlamlarını öğrenciye kavratmak için uygun teknikler seçebilecek ve uygulayabileceklerdir.
3. Öğrenciler kelime öğretimi planı hazırlayabilecektir.
4. Öğrenciler kelime öğretimi için oyunlar öğrenip uygulayabileceklerdir.
5. Öğrenciler kavram kontrolü soruları hazırlayıp sorabileceklerdir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Öğrencilerle tanışma, dersin ve ders içeriğinin tanıtılması. |
2. Hafta |
Kelime öğrettiğimizde kelimelerin hangi özelliklerini öğretiliriz? |
3. Hafta |
Kelime bilmek ne anlama gelir? Kelimelerin çeşitli özellikleri. |
4. Hafta |
Kelime çeşitleri, Eşdizimli kelimeler. Eşdizimli kelime çeşitleri. |
5. Hafta |
Eşdizimli kelime örnekleri, Eşdizimli kelimeler üzerine alıştırmalar. |
6. Hafta |
Eşdizimli kelime örnekleri, Eşdizimli kelimeler üzerine alıştırmalar. |
7. Hafta |
Eşdizimli kelimeler üzerine alıştırmalar ve sınav öncesi konuların gözden geçirilmesi. |
8. Hafta |
Ara sınav. |
9. Hafta |
Kavram kontrolü soruları. Kavram kontrolü sorularının hazırlanışı. |
10. Hafta |
Kelime öğretimi ders planı ve hazırlanışı. |
11. Hafta |
İngilizce kelimelerin kibar şekilleri (Euphemism). |
12. Hafta |
İngilizcede benzetim örnekleri (mecaz). |
13. Hafta |
İngilizcede yakın çok anlamlı kelimeler, Uzak eşanlamlı kelimeler, Eş sesletimli farklı anlamlı kelimeler, Eş yazılışlı farklı anlamlı kelimeler. |
14. Hafta |
Konuların gözden geçirilmesi ve genel tekrar. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Scrivener, J. (2001). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. London: McMillian.
Tanner, R. & Green, C. (2003). Tasks for Teacher Education: a Reflective Approach. Malaysia: Longman. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 | ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 |
|