Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun Karabıyık |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Ders, İngilizce öğretmen adaylarının hem yazılı hem de sözlü metinlerin farklı türlerini söylemsel unsurlar açısından analiz etmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bağdaşıklık, gönderme, kişisel gönderme, gösterme gönderme, karşılaştırmalı gönderme, ikame, üç nokta, bağlaçlar, sözcüksel bağdaşıklık, bağdaşıklığın anlamı, konuşma dili, konuşma, sıra tamamlama, metin ve söylem, bağdaşıklık, düşünsel üst işlev, altı süreç, şema, önermesel olmayan anlam, konuşmada anlamlandırma, toplumdilbilim ve kullanıcıya göre dil çeşitliliği, fonolojik çeşitlilik, sözcüksel çeşitlilik, dilbilgisel çeşitlilik, standart İngilizce ve İngilizce çeşitleri, dil ve kimlik, kişilerarası üst işlev, duruş, kayıt, kayıt alan, tenor ve kip, tür, metinsel üst işlev, tema, soru ve emir cümlelerinde tema, örgütlenme kalıpları, tema türleri, söylem belirteçleri, göndergesel söylem belirteçleri, kişilerarası söylem belirteçleri, yapısal söylem belirteçleri, bilişsel söylem belirteçleri, ve ima. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dersin sonunda İngilizce öğretmeni adayları:
1. farklı söylem türlerinde gerçek dil kullanımını inceleyerek metinlerde tutarlılık ve uyumluluğu analiz edebilirler,
2. metinde uyumluluk ve tutarlılığın dil öğretimindeki yerini irdeleyerek katkısını tartışabilirler,
3. söylem çözümlemesi ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı açıklayabilirler. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş, uyum |
2. Hafta |
Referans, ikame, eksilti, bağlaçlar, sözcük uyumu |
3. Hafta |
Konuşulan dil, konuşma, sıra tamamlama, metin ve söylem |
4. Hafta |
Tutarlılık, düşünsel meta işlevi, altı süreç, şema |
5. Hafta |
Önermesel olmayan anlam, konuşmada anlamlandırma, toplum dilbilim ve kullanıcıya göre dil değişimi |
6. Hafta |
Fonolojik varyasyon, sözlüksel varyasyon, gramer varyasyonu, standart İngilizce ve İngilizce çeşitleri |
7. Hafta |
Dil ve kimlik, kişilerarası üst işlev, duruş |
8. Hafta |
Vize |
9. Hafta |
Resmiyet ve samimiyet |
10. Hafta |
Alan olarak resmiyet ve samimiyet, tenor, mod, tür |
11. Hafta |
Metinsel meta işlevi, tema, soru ve emir cümlelerinde tema, organizasyon kalıpları |
12. Hafta |
Tema türleri, söylem belirteçleri, göndergesel söylem belirteçleri, kişilerarası söylem belirteçleri, yapısal söylem belirteçleri, bilişsel söylem belirteçleri |
13. Hafta |
Sezdirim |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
McCarthy, M. (2011). Discourse analysis for language teachers. Cambridge University Press.
Sutherland, S. (2016). A beginner's Guide to Discourse Analysis. Palgrave Macmillan.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|