Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Burcu TİBET |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğretmenlik mesleğini topluma hizmet verme yaklaşımıyla tanıma. Topluma hizmet uygulamalarının yönetimi, işleyişi ve projelendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma. Topluma hizmet uygulamaları için proje geliştirme /geliştirilmekte olan bir projeye katkıda bulunarak uygulama. |
Dersin İçeriği |
Topluma Hizmet Uygulamaları, öğretmen adayının uygulama yapacağı alanı, hizmet verilecek bireyleri (toplum kesimini), değişik projeleri, kurum ve kuruluşları genel olarak tanımasını sağlayan, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında verilen dersler dışında proje şeklinde gerçekleştirilen uygulamalara dayalı bir derstir. Bu dersin amacı, öğretmen adayının, toplumu ve öğretmenlik mesleğini topluma hizmet yönleriyle tanıması, lisans programında alacağı dersleri toplumsal açıdan da irdeleme duyarlılığına sahip olması ve sosyal sorumluluk bilinci geliştirmesidir. Bu ders, tüm öğretmen yetiştirme programlarında zorunlu olup bir yarıyıl verilir. Gerektiğinde iki yarıyılı kapsayabilir. Bu derste, öğretmen adaylarından yakın çevre toplumunun güncel sorunlarını belirlemeleri ve çözüm için projeler geliştirmeleri beklenmektedir. Öğretmen adaylarından ayrıca bu ders kapsamında panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılmaları beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Toplumun yapısını ve işleyişini tanır
ÖÇ-2Toplumsal gelişmelere karşı duyarlı olur
ÖÇ-3Topluma Hizmet Uygulamalarına yönelik projeleri tanır; bireysel bir proje geliştirir, uygular ve değerlendirir
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin kapsamı
Eğitim Kurumları ve Toplum
Topluma hizmet vermede öğretmenin rolü
Türkiye’de toplumsal hizmetlerde etkili kurum ve kuruluşlar
Türkiye’de toplumsal hizmetlerde etkili kurum ve kuruluşların deneyimleri
Toplumsal hizmete muhtaç bireylerin, ailelerin ve grupların belirlenmesi
Toplumsal hizmete muhtaç birey, aile ve gruplarla iletişim kurma teknikleri
|
2. Hafta |
TEMA’da etkinlik |
3. Hafta |
LÖSEV’de etkinlik |
4. Hafta |
Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu- Atatürk Çocuk Yuvası Müdürlüğü’nde etkinlik |
5. Hafta |
Alanda Etkinlik |
6. Hafta |
Alanda Etkinlik |
7. Hafta |
Alanda Etkinlik |
8. Hafta |
Toplumsal konularla ilgili makale incelenmesi |
9. Hafta |
Ara Sınav |
10. Hafta |
Alanda Etkinlik |
11. Hafta |
Alanda Etkinlik |
12. Hafta |
Alanda Etkinlik |
13. Hafta |
Alanda Etkinlik |
14. Hafta |
Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
10 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
30 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
40 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
20 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Coşkun, Hasan (2009) Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara.
Dinçer, F. Çağlayan (Yayıma Hazırlayan) (2006) Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim
Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Fakültesi Yayınları No: 200, Ankara.
Erciyes Üniversitesi Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi (2008).
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi THU Çalıştayı Rehberi (2009)
YÖK Rehberi.(2006,2007).
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 1 | 2 | PY6 | 1 | 1 | 1 | PY7 | 1 | 1 | 1 | PY8 | 1 | 1 | 1 | PY9 | 3 | 2 | 2 | PY10 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 1 | 1 | 1 | PY15 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 1 | 1 | 1 | PY17 | 1 | 1 | 1 | PY18 | 3 | 2 | 3 | PY19 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 2 | 3 | 2 | PY22 | 3 | 3 | 1 | PY23 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 4 | 3 | 3 | PY26 | 2 | 3 | 3 | PY27 | 2 | 3 | 3 | PY28 | 2 | 4 | 3 | PY29 | 2 | 2 | 4 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |