Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Faranak Abbaszad Tehrani |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin dil başarısı ve yeterliliğinin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavram, prosedür ve uygulamalarda farkındalıklarını artırmak için tasarlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin belirli bir grup dil öğrencisine yönelik çeşitli test araçlarını tasarlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Öğretme ve test, Problem çözme olarak test etme, Test çeşitleri, Test görevleri, Test görevlerini seçme ve tasarlama, Test yapım aşamaları, Gramer test, kelime bilgisi, okuma, dinleme, yazma ve sözlü yetenek Yapılardaki teorik ve pratik hususlar, kullanım hem sınıf içi hem de dil yeterliliğinin standartlaştırılmış testlerinin eleştirel değerlendirilmesi Geçerlik ve güvenilirlik ile ilgili temel kavramların yanı sıra çeşitli test türleri ve test teknikleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Derse devam eden ve dönem sonunda başarılı olan öğrenciler; ÖÇ1 - Öğrenciler başarı, yeterlilik ve yerleştirme gibi test türlerini analiz eder ve ayırt ederler. ÖÇ2 - Öğrenciler farklı test yöntemlerini karşılaştırabilecek ve karşılaştırabileceklerdir. ÖÇ3 - Öğrenciler test yöntemlerini ve tekniklerini tanımlar. ÖÇ4 - Öğrenciler test tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilecektir. ÖÇ5 - Öğrenciler bir dil başarı testi tasarlayabileceklerdir. ÖÇ6 - Öğrenciler test uygulayabilir. ÖÇ7 - Öğrenciler test sonuçlarının (yazılı ve sözlü) yorumunu rapor edebilecektir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Testlerin tarihsel gelişimine giriş ve Testin önemi |
2. Hafta |
Dil becerilerini test etme |
3. Hafta |
Dil Testlerinin İşlevleri |
4. Hafta |
Sözcük Bilgisi test etme |
5. Hafta |
Grameri Test Etme |
6. Hafta |
Telaffuzu Test etme |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
İletişim Becerileri Test Etme |
9. Hafta |
Okuma Becerisini Test Etme |
10. Hafta |
Yazma Becerisini Test Etme |
11. Hafta |
Dinleme Becerisini Test Etme |
12. Hafta |
Konuşma Becerisini Test Etme |
13. Hafta |
Testleri Değerlendirme |
14. Hafta |
Testleri Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders kitabı:
Madsen, Harold S.Techniques in Testing, Oxford, Oxford University Press,1983. Papers on testpreperation and evaluation.
Yardımcı Ders Kitapları:
Heaton, J. B. (1990). Writing English Language Test. London: Longman.
Farhady, H. , Jafarpour A. , & Birjandi, P., (1995). Language skills testing: From Theory to Practice. Tehran: SAMT Publications
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY17 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY18 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY19 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY22 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY23 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY24 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY26 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY27 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY28 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY29 | 5 | 5 | 5 | 5 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |